Budgie lanserar oumbärliga bästisar för din dagliga hudvårdsrutin

Budgie lanserar oumbärliga bästisar för din dagliga hudvårdsrutin

Budgie utökar sin ansiktsvård med tre härliga nyheter; ansiktsmisten Digital Dew, ansiktsserumet Play It Cool samt läppoljan Graphic Glow. Gemensamt är att de verkar både lugnande, återfuktande och mjukgörande samt att de tillför en fin lyster. Oumbärliga everyday-produkter helt enkelt! Ansiktsmisten och serumet innehåller även antioxidanter och peptider som tillsammans skyddar mot skador på hudbarriären och ålderstecken som kan uppstå vid exponering av blått ljus (HEV-ljus) som når oss från mobiler, datorer, surfplattor och TV-apparater.

BUDGIE Digital Dew
Denna multifunktionella ansiktsmist är både lugnande, skyddande och återfuktande. Kan användas både under och över smink. Laddad med antioxidanter och peptider skyddar den huden mot skador och ålderstecken som kan uppstå vid exponering av blått ljus, en perfekt skrivbordskompis när du sitter bakom skärmen i många timmar! Förutom att skydda huden mot blått ljus och andra yttre påfrestningar innehåller misten både niacinamid och kylande aloe vera som ger en fräsch och lugnande känsla på huden.

Gör så här: Spraya över ansiktet vid behov eller precis när som helst! Passar alla hudtyper.

Pris: 149 SEK, 100 ml

BUDGIE Play it cool
Ett lugnande ansiktsserum i gelformula med en hög aktiv halt av niacinamid, hela 8%. Niacinamid hjälper till att jämna ut både hudtextur och hyperpigmentering samt har en mjukgörande, återfuktande och stärkande effekt. Serumet innehåller även kylande aloe vera och den unika peptiden som skyddar huden mot skador och ålderstecken som kan uppstå vid exponering av blått ljus. Para ihop detta serum med dess bästa kompis Digital Dew för maximerad effekt!

Gör så här: Applicera 3-4 droppar på ren hud. Kan användas dagligen. Passar alla hudtyper.

Pris: 229 SEK, 30 ml

BUDGIE Graphic Glow
En effektiv och aktiv läppolja som är formulerad med hyaluronsyra som återfuktar, ger näring och en snygg plumpad look. Läppoljan innehåller också holografiskt skimmer som reflekterar ljus och ger läpparna ett härligt glow!

Gör så här: Applicera på torra läppar under dagen eller vid behov. Kan även användas för att lägga en snygg glossy final touch efter läppstift.

Pris: 129 SEK, 15ml

Samtliga nyheter är utvecklade för att följa upp befintliga bestsellers; I dew I dew face mist, Calm down tiger serum samt Smooch lip mask. De nya produkterna lanseras exklusivt på KICKS, i butik och online, vecka 36.

www.thebudgiecollective.com
♥ Instagram: @thebugiecollective
♥ Facebook: The budgie collective

För frågor, produktprover och övrig information:
Camilla Söderlund, Patriksson Communication
camilla.soderlund@patrikssongroup.com, + 46 76 655 55 01