Continu relanserar sitt sortiment av schampo och balsam

Continu relanserar sitt sortiment av schampo och balsam

Continu har utvecklats med inspiration från hudvård och med insikten att en frisk hårbotten är startpunkten för ett välmående hår. Ett noga urval av högpresterande ingredienser med vetenskapligt bevisade effekter har resulterat i ett komplett sortiment av produkter som vårdar, behandlar och förbättrar både hår och hårbotten. Nytt för i år är att Continu relanserar hela sitt sortiment av schampo och balsam, där man presenterar fyra serier; Hyaluronic Acid, Protein, Vitamin B5 och Violet Pigments, anpassade för olika behov.

Continu är ett varumärke inriktat på aktiva och vårdande rutiner för hår och hårbotten. Genom innovativ teknologi har fyra serier för schampo och balsam utvecklats och som lägger grunden för en skonsam, balanserad och resultatinriktad hårvårdsrutin. Liksom övriga sortimentet är samtliga produkter inspirerade av hudvården med högpresterande formuleringar. Här hittar vi aktiva ingredienser som till exempel hyaluronsyra, vitamin B5 och vitamin E som bevisat ger resultat.
Vidare är de fyra serierna; Hyaluronic Acid, Protein, Vitamin B5 och Violet Pigments; framtagna för att tillgodose olika behov utifrån hår och hårbottens tillstånd; från att ge intensiv återfuktning och volym till att verka reparerande och neutralisera gula toner.

Continu Hyaluronic Acid - Hydrating Shampoo & Conditioner – för intensiv återfuktning
Hyaluronic Acid; Hydrating Shampoo och Hydrating Conditioner är en serie som ger omedelbar fukt till torrt och frissigt hår. Är berikad med vitamin E som skyddar håret från fria radikaler och yttre påverkningar. Adderar vital återfuktning och glans genom hyaluronsyra, äppelolja och solrosextrakt.

Tips! För en komplett hårvårdsrutin kombinera dessa produkter med Continu´s Hyaluronic Acid Recovery Masque, Vitamin F Hydrating Primer, eller Cystine Overnight Treatment.

Pris: 179 SEK, 300 ml

Continu Protein - Repair Shampoo & Conditioner – verkar reparerande och ger styrka
Protein; Repair Shampoo och Repair Conditioner är en serie som verkar reparerande och stärker torrt och skadat hår. Produkterna innehåller närande ingredienser som veteprotein, ricinolja, jojobaolja samt granatäppleextrat.
Tips! För bästa resultat para gärna ihop produkterna med Protein Repair Masque, Cystine Overnight Treatment, eller Abyssinia Repairing Oil.

Continu Vitamin B5 - Volume Shampoo & Conditioner – för viktlös volym
Vitamin B5; Volume Shampoo och Volume Conditioner är en serie för alla som vill ge volym till fint, och tunt hår. Är berikat med vitamin B5, hyaluronsyra samt ett biobaserat hårväxt-komplex med apigenin, oleanolic acid och peptider som stärker och ger volym till håret.
Tips! För att ge håret extra textur och stadga kombinera gärna med stylingprodukterna Sodium PCA Volume Dry Shampoo, Sea Salt Texture Mist, eller Vitamin B5 Volume Mousse.

Continu Violet Pigments Silver Shampoo - för att bibehålla en vacker kall nyans

Här ingår ett schampo; Violet Pigments Silver Shampoo, preparerat med violetta pigment som neutraliserar gula toner i blont hår och bibehåller en kall nyans. Hyaluronsyra ökar hårets upptag av fukt och äppelolja adderar glans och lyster. Linfröolja, rik på antioxidanter bevarar färg och skyddar mot fria radikaler.

Pris: 179 SEK, 300 ml

Alla produkter är veganska och tillverkade i Sverige. Nyheterna finns tillgängliga från vecka 20 och kommer att säljas exklusivt på KICKS, både i butik och online. Se bifogat produktblad för mer information om respektive produkt.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Patriksson
Julia Sewall Rönnmark