ETT NYTT VARUMÄRKE MED HÅLLBART PRODUCERADE MAKEUPVERKTYG VILL VÄCKA SKAPARLUST, MAGI OCH KREATIVITET. LÅT OSS PRESENTERA FLAER – YOUR NEW PARTNER IN ART

I september lanseras det nya varumärket för makeupverktyg - FLAER. FLAER presenterar ett brett utbud av handgjorda, veganska borstar och svampar i lekfull färgskala med unikt detaljarbete. Varumärket har under utvecklingen arbetat målmedvetet för att förena hög kvalitet, design och prestanda där ambitionen är att erbjuda tillförlitliga verktyg med hög trendfaktor och wow-känsla. Genom sitt breda sortiment hoppas FLAER kunna locka användaren till att våga skapa och utforska mer kreativa looks.

DEN 2: A SEPTEMBER 2020 LANSERAS FLAER som är framställt utifrån övertygelsen om att allt är möjligt. Genom att tillhandahålla trendiga och högkvalitativa verktyg vill FLAER inspirera till att hitta glädjen i att uttrycka sig och se magin i att skapa. Kreativitet och nyfikenhet är något FLAER vill uppmuntra till, där makeupverktygen blir redskap för en ny typ av konst, utan pekpinnar eller regelverk för den kreativa processen. Ambitionen är att vara det självklara valet för skönhetsintresserade kreatörer på alla nivåer, från novisen som vill lägga en snabb basmakeup till den avancerade, professionella makeupartisten.

PRODUKT OCH SORTIMENT, FLAER är utvecklat med ett modernt synsätt på produktion. Designprocessen för varumärket har styrts av en stark vilja att göra mer hållbara val och samtidigt producera verktyg som möter de högt ställda kraven på kvalitet, utbud och design.

Samtliga av FLAER’s makeupborstar och svampar är veganska. Handtagen på borstarna är tillverkade av återvunnen plast och ferrulen är tillverkad av återvunnen aluminium. Borstarna paketeras i en liten necessär gjord av PE-plast, vilken är återvinningsbar. Syftet är att skapa hållbar förpackningsdesign som skyddar borsten men även kan återanvändas efter inköp.

Alla borstar är handgjorda med syntetiskt hår av högsta kvalitet. Hårkvalitén är framställd för att återskapa följsamheten och flexibiliteten hos naturligt hår. Strånas textur gör det enkelt att plocka upp och fördela pigment, vilket underlättar applicering av produkt oavsett formulering. Varje verktyg är utvecklat och utvalt tillsammans med professionella makeupartister och skönhetsexperter.

Vid lansering erbjuder man ett sortiment av 29 makeupborstar och 5 svampar. Borstarna är kategoriserade i fyra olika kategorier, som enkelt delas upp enligt sifferserierna 100, 200, 300 och 400.

• - Face Base, 100
  • - Face Precision, 200
  • - Eyes Base, 300
  • - Eyes Precision, 400

Prissättning mellan 79-199 SEK.

Produkterna förlanseras exklusivt på KICKS, i butik och online v.36 och lanseras v.40 på Åhléns.
FLAER är utvecklat inom Myself & Friends, ett dotterbolag till KICKS.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Presskontakt
Julia Sewall Rönnmark, Patriksson julia.sewall@patrikssongroup.com, +46 707 36 57 13
Presskontakt
Camilla Söderlund, Patriksson camilla.soderlund@patrikssongroup.com, +46 766 55 55 01