Fixa fantastiska fransar för varje tillfälle med BeautyActs mascaror

Fixa fantastiska fransar för varje tillfälle med BeautyActs mascaror

BeautyAct inleder hösten med att utöka sin mascarakollektion med fyra mascaror, vilket också är årets största lansering inom makeup. Bland nyheterna finns mascaror där du kan skapa allt ifrån ett dramatiskt intryck med maxad volym och längd till en mer diskret look med naturligt separerade och definierade fransar. Mascarorna börjar rullas ut i alla KICKS butiker och på kicks.se från vecka 40.

Mascara har för oss allra flesta en självskriven plats i sminkväskan och jakten på den rätta mascaran pågår för många ständigt. En del strävar efter att ge sina fransar mer volym och definition medan andra är ute efter mer längd och separation. I och med lanseringen erbjuder nu BeautyAct en komplett kollektion bestående av sju mascaror som tillsammans täcker en rad olika egenskaper och effekter – beroende på vad man är ute efter.

BeautyAct 38°C Lengthening Mascara
En förlängande mascara som på ett ögonblick ger ett fint lyft och en ultimat separation till dina fransar utan att klumpa. Den ultrasvarta formulan ger definierade fransar som både är längre och fylligare. Gummiborsten är designad för att enkelt greppa alla fransar för en solfjädereffekt. Innehåller ingredienser som hyaluronsyra som är känd för dess återfuktande egenskaper sitter säkert på plats hela dagen, utan att smula eller svärta ned under ögonen. Kan enkelt och skonsamt tvättas bort med ljummet vatten.

Pris: 149 SEK

BeautyAct 38°C Lift & Curl Mascara
En mascara som med sin tubteknologi omfamnar dina fransar och ger lyftande och ögonöppnande effekt med dramatisk längd och definierad volym. Den eleganta böjda fiberborsten är designad för att enkelt fånga varje frans utan att klumpa. Mascaran sitter säkert på plats hela dagen, utan att smula eller svärta ned under ögonen. Kan enkelt och skonsamt tvättas bort med ljummet vatten.

Pris: 149 SEK

BeautyAct Ultra Volume Mascara

En mascara som ger dramatisk volym och fantastisk längd till dina fransar. Den byggbara formuleringen ger en intensiv solfjädereffekt utan att klumpa sig. Den strömlinjeformade fiberborsten är designad för att anpassa sig till alla typer av fransar, samt har en mindre spets för att nå även de allra minsta fransarna inne vid ögonvrån. Mascaran sitter säkert på plats hela dagen, utan att smula eller svärta ned under ögonen.

Pris: 149 SEK

BeautyAct Natural Lift Mascara

En multi-tasking mascara som på ett naturligt sätt ger både längd och volym. Den byggbara, silkesmjuka texturen gör det lättare att fånga varje frans för att göra dem fylligare. Den koniska fiberborsten är designad för att anpassa sig till alla typer av fransar och för enkel och smidig applicering. Mascaran sitter säkert på plats hela dagen, utan att smula eller svärta ned under ögonen.

Pris: 149 SEK

I BeautyActs sortiment finns sedan tidigare Daring Impact Mascara, Waterproof Lasting Impact Mascara samt Maximise Impact Mascara Primer.

För vidare information, vänligen kontakta:
Maria Kempe, pressansvarig KICKS Group
maria.kempe@kicks.se