FLAER presenterar ARTIST COLLECTION 2022 - en exklusiv kollektion framtagen för att låta kreativiteten flöda!

FLAER vill uppmuntra alla till att hitta sin inre konstnär för att skapa magi. Årets Artist Collection erbjuder sex makeupborstar som tillsammans ger dig möjlighet att skapa en fulländad look. Vidare kompletterar kollektionen det befintliga sortiment då dessa är mer avancerade borstar. Designen har både till form och färg hämtat inspiration från den abstrakta konstens värld där linjer och enkelhet står i blickfånget.

FLAER FLAT DUO FOUNDATION BRUSH
Denna duo-borste är perfekt för applicering av flytande eller krämiga foundations. Med dess mjuka tätt packade borstar på båda sidor skapar den en jämn täckning utan sträck samtidigt som den tar upp lagom med produkt. En oumbärlig go-to produkt för en perfekt bas.

Pris: 199 SEK

FLAER SMALL STIPPLING BRUSH
Denna kompakta borste är utmärkt för applicering av flytande formuleringar. Borsten garanterar en jämn applicering och perfekt finish. Kan användas för att lägga på både highlighter och contour. En riktig must-have i necessären!

Pris: 179 SEK

FLAER TAPERED HIGHLIGHTER BRUSH
En highlighterborste med kupolformad spets perfekt för precis applicering av highlighter i puderform. Kan även användas för applicering under ögonen. Borsten ger en jämn och fin finish!

Pris: 179 SEK

FLAER DETAILED DUO EYESHADOW BRUSH
En duo-borste perfekt för att lägga ögonmakeup med dubbel definition. Formen på borstens ena spets gör det enkelt att blanda din ögonskugga till perfektion medan borsten på andra sidan är till för att skapa en mer intensiv och markerad look, perfekt för detaljer.

FLAER PRECISE EYELINER BRUSH
Den här skarpa eyeliner-borsten är ideal för att definiera dina ögon med fokus på den perfekta linjen. Med dess vinklade spets kan du utan någon större ansträngning skapa en eyeliner med vinge. Lika enkelt kan du även markera dina ögonbryn med denna multifunktionella borste.

FLAER FLAT TOUCH UP BRUSH
En touch up-borste för flera ändamål. Behöver du fylla i dina bryn, addera en skimrig ögonskugga, eller bättra på din concealer är denna borste din bästa vän! En perfekt följeslagare att ha med i handväskan.

Utvecklat tillsammans med proffs
FLAER makeupborstar är handgjorda med syntetiskt hår av högsta kvalitet. Hårkvalitén är framställd för att återskapa följsamhet och flexibiliteten hos naturligt hår. Strånas textur gör det enkelt att plocka upp och fördela pigment, vilket underlättar applicering av produkt oavsett formulering. Varje verktyg är utvecklat och utvalt tillsammans med professionella makeupartister och skönhetsexperter.

FLAER Artist Collection 2022 släpps på KICKS och Åhléns, både i butik och online, vecka 14, 2022.

För vidare information om produkter och pressprover, vänligen kontakta:

Head of PR & information
maria.kempe@kicks.se, +46 725 80 39 72