KICKS öppnar butik i ny galleria i Sala

Kicks fortsätter att expandera och öppnar en ny butik. I morgon slås dörrarna upp för kosmetikkedjans senaste tillskott i Galleria Sala Torg. Butiken blir kosmetikkedjans 121:a butik i Sverige och 137:e butik i Norden.

Kosmetikkedjan Kicks etablerar sig i Sala och i morgon öppnar den nya butiken i Galleria Sala Torg. Kicks erbjuder ett modernt skönhetskoncept där ett brett produktsortiment och kunniga medarbetare är i fokus. Butiken erbjuder bland annat skönhetsprodukter från Clinique, Clarins, Lancôme och Biotherm liksom ett stort urval av bijouterier. Fyra medarbetare, varav en make-up-artist och en nagelteknolog, hjälper kunderna att hitta rätt i det breda sortimentet som riktar sig mot både kvinnor och män.

- Efterfrågan av skönhetsprodukter fortsätter att öka och särskilt stort är intresset för make-up och hudvård. Bland annat efterfrågas specialprodukter som anti-age och skin fitness men även mineraltrenden håller i sig i höst och Lancôme lanserar en miljömedveten variant av Juicy Tubes Organic, säger Malin Törnblom, Area Manager Kicks.

Kicks har en hög expansionstakt och planerar att växa med cirka 40 butiker per år. Målet är att det ska finnas drygt 200 butiker i Sverige och 80 butiker vardera i Finland och Norge.

- Kicks expanderar snabbt och vi ser mycket fram emot att öppna i Sala. Kicks erbjuder ett modernt skönhetskoncept där kunden får tillgång till ett brett utbud av högkvalitativa egenproducerade skönhetsprodukter och välkända internationella varumärken. Vi har välutbildade medarbetare som erbjuder ett stort urval av olika typer av behandlingar och rådgivningar inom bland annat manikyr, make up och hårvård, säger Pontuz Bjelfman, Managing Director Kicks.

Kicks öppnar i Galleria Sala Torg den 25:e september och är öppen mellan klockan 11.00-20.00.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Malin Törnblom, Area Manager, telefon: 070-202 61 84
Pontuz Bjelfman, Managing Director, telefon: 070-228 66 90

Om Kicks
Kicks är den ledande skönhetskedjan i Norden och består av totalt 137 butiker: 121 i Sverige, 14 i Finland och 2 i Norge. Kicks erbjuder ett modernt koncept med doft, make-up, hudvård och hårvård i fokus. Kicks Kosmetikkedjan ingår i Åhlénsgruppen.
www.kicksbeauty.com

Om Åhlénsgruppen
Åhlénsgruppen är en ledande nordisk detaljhandelskoncern med varuhus och butikskoncept inom mode, skönhet, hem och media bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks och Lagerhaus samt modekonceptet myself & friends. I drygt 260 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Åhlénsgruppen över 250 000 kunder varje dag. Totalt omsätter koncernen 5,7 miljarder kronor och har cirka 5 000 anställda. Åhlénsgruppen ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj.
www.ahlens.se