Live shopping & Live music performance möts för första gången i KICKS LIVE

Live shopping & Live music performance möts för första gången i KICKS LIVE

Under våren implementerade KICKS Live Shopping, en satsning som fått ett mycket varmt mottagande. Ända från start har fokus varit att bjuda på spännande gäster, engagerande innehåll och attraktiva erbjudanden för att ge kunderna en inspirerande shoppingupplevelse. Tillsammans med makeupvarumärket Isadora och folkkära artisten Cherrie tar KICKS Live shopping-formatet till nästa nivå där man för första gången förenar Live shopping med Live music performance.

Live shopping är en satsning som KICKS gjort för att bland annat stärka den digitala köpupplevelsen som i dessa tider är centralare än någonsin. Vidare har live-eventen etablerats som ytterligare en viktig kommunikationskanal som gör det möjligt för bolaget att tillvarata konversationen med kunden på ett fantastiskt sätt.

”Vi ser hela tiden över hur vi kan utveckla KICKS LIVE för att skapa ett så genomtänkt, relevant och underhållande innehåll som möjligt. Under resans gång har vi dragit många lärdomar och har många idéer som vi är ivriga att utveckla. De går också ut på att vi ska våga testa nytt, experimentera och variera med olika format för att nå ut till nya målgrupper. Under året har vi jobbat framgångsrikt med olika profiler, men det är första gången vi nu bjuder in en artist där vi förenar inspiration, shopping och underhållning i form av musik,” säger Carola Lundell, CMO på KICKS.

Cherrie bjuder på musik i KICKS LIVE
Torsdagen den 10 december kommer KICKS Live att gästas av artisten och Isadoras nytillträdde ambassadör Cherrie och makeupartisten Jennifer. Förutom att de ska visa hur man skapar en snygg look inför stundade högtider kommer Cherrie att avsluta live-sändningen med att hon framför en låt från sitt kommande album som släpps i början av nästa år i KICKS LIVE. Bakom produktionen står livevideobolaget Bambuser.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS,maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70