Lugnande och vårdande hårvårdsserie anpassad för känslig hårbotten

Lugnande och vårdande hårvårdsserie anpassad för känslig hårbotten

Continu är ett varumärke inriktat på aktiva och vårdande rutiner för hår och hårbotten. Inspiration bakom sortimentet har man hämtat från hudvården och dess högpresterande formuleringar. Continus nya hårvårdsserie består av tre lugnande och vårdande produkter; BHA Sensitive Scalp Shampoo, BHA Sensitive Scalp Conditioner samt BHA Balancing Scalp Serum, som skonsamt och effektivt tar bort och förebygger uppkomsten av mjäll samtidigt som de återfuktar både hår och hårbotten. Resultatet är ett vackert och välmående hår!

Continu BHA Sensitive Scalp Shampoo
Ett lugnande och vårdande detox-schampo som återfuktar känslig hårbotten och innehåller Piroctone Olamine som effektivt tar bort samt förebygger uppkomsten av mjäll. Innehåller exfolierande BHA för att effektivt avlägsna döda hudceller. Berikad med aloe vera-extrakt som är fuktgörande, lugnande och mjukgörande. Denna vårdande formula rengör skonsamt, samtidigt som den främjar en hälsosam och balanserad hårbotten.

Continu BHA Sensitive Scalp Shampoo passar alla hårtyper, är lugnande och balanserande, samt är 100% vegansk och tillverkad i Sverige.

Tips! Applicera i blött hår och massera in i hår och hårbotten. Skölj noggrant och upprepa en andra gång. Följ upp med Continu BHA Sensitive Scalp Conditioner för en återfuktande rutin.

Pris: 179 SEK, 300 ml

Continu BHA Sensitive Scalp Conditioner
Ett milt och skonsamt balsam för känslig hårbotten. Innehåller Piroctone Olamine som effektivt tar bort samt förebygger uppkomsten av mjäll. Innehåller exfolierande BHA för att effektivt avlägsna döda hudceller. Berikad med aloe vera-extrakt och mjölksyra som hjälper till att få tillbaka liv i ett fuktfattigt hår. Den mjukgörande formulan lugnar, återfuktar och vårdar hår och hårbotten.

Continu BHA Sensitive Scalp Conditioner passar för hårtyper, är återfuktande och vårdande, samt är 100% vegansk och tillverkad i Sverige.

Tips! Applicera i nytvättat, blött hår med fokus på längderna. Låt verka i 2–3 minuter och skölj sedan noggrant. Använd tillsammans med Continu BHA Sensitive Scalp Shampoo för en vårdande rutin.

Pris: 179 SEK, 300 ml

Continu BHA Balancing Scalp Serum
Ett lugnande och vårdande serum som motverkar fet hårbotten utan att torka ut den. Innehåller lugnande aloe vera-extrakt som återfuktar känslig hårbotten, samt salicylsyra som effektivt tar bort och förebygger uppkomsten av mjäll. Serumet verkar lätt exfolierande för att avlägsna döda hudceller och på så sätt främja en hälsosam hårbotten.

Continu BHA Balancing Scalp Serum passar för hårtyper, är lugnande och vårdande för hårbotten, samt 100% vegansk och tillverkad i Sverige.

Tips! Applicera på torr eller fuktig hårbotten efter tvätt. Skölj ej ur.

Pris: 179 SEK, 60 ml

Nyheterna lanseras vecka 40 2022, och säljs exklusivt hos KICKS i butik och online.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Head of PR & information
maria.kempe@kicks.se