Mer volym och fyllighet när Budgie lanserar nytt schampo och balsam

Mer volym och fyllighet när Budgie lanserar nytt schampo och balsam

Budgie lanserar schampo och balsam för ett mjuk och starkt hår med drömmig volym! Produkterna är laddade med ingredienser som Vitamin B5, tetrapeptider och rödklöver som tillsammans adderar fyllighet till håret. Denna volymgivande duo har också färgbevarande egenskaper. Med solrosextrakt och proteiner bevaras hårets färg samtidigt som de reparerar skadade områden. Så låt dessa bästisar bli dina nya hårvårdshjältar!

Budgie The Volume & Thickening Shampoo
Ett volymgivande schampo med provitamin B5 som återfuktar håret utan att tynga ner. Innehåller solrosextrakt som bevarar hårets färg, skyddar mot UV-skador och ger extra glans. Veteprotein och peptider ger styrka och omedelbar fyllighet till ditt hår och får det att kännas tjockare. Schampot rengör och fräschar upp ditt hår på djupet utan att torka ut vare sig håret eller hårbotten.

Instruktioner: Fördela i fuktigt hår och massera till ett lödder. Skölj ur. För extra mjukt hår, följ upp med Budgie’s The Volume & Thickening Conditioner

PRIS: 149 SEK, 300ml

Budgie The Volume & Thickening Conditioner
Ett balsam med provitamin B5 som ger omedelbar volym och återfuktning på djupet. Solrosextrakt bevarar hårets färg, skyddar mot UV-skador och ger extra glans. Veteprotein och peptider ger styrka och omedelbar fyllighet åt ditt hår och får det att kännas tjockare.

Instruktioner: Applicera jämnt i vått hår efter schamponering med Budgie’s The Volume & Thickening Shampoo. Skölj ur.

PRIS: 149 SEK, 300ml

Hårnyheterna lanseras på KICKS och Åhléns, i butik och online, vecka 33.

Let´s make Budgies!
Varumärket presenterar ett dynamiskt sortiment med multifunktionella, smarta och nyskapande produkter som kan kombineras enligt dina personliga behov - från dig som är en inbiten ”hårjunkie” till mode- och livsstilsentusiaster. Budgie bjuder in såväl konsumenter som kreatörer, experter och hårfantaster till ett co-creation samarbete, med målet att ständigt förfina och utveckla unika produkter. Budgie är mer än bara ett hårmärke, i ett digitalt kollektiv, @thebudgiecollective, kan alla mötas för att diskutera, engagera, inspirera och testa produkterna.

www.thebudgiecollective.com
Instagram: @thebugiecollective
Facebook: The budgie collective

För frågor, produktprover och övrig information:
Julia Sewall, Patriksson Communication
julia.sewall@patrikssongroup.com, + 46 707 36 57 13