Mjukgörande och reparerande nyheter från MON|SUN - för hösttorra händer och fötter

Inför hösten 2021 utökas MON|SUN’s kroppvård med två mjukgörande och vårdande produkter; Nightfall Remedy Overnight Foot Balm och Daily Recover Hand Cream. Dessa ingår i MON|SUN’s populära serie Repairing Oils, med produkter som innehåller vårdande mandelolja och återfuktande Vitamin E & F. Perfekt inför årets kallare månad när händer och fötter behöver lite extra fukt och omsorg. Liksom övrigt sortiment i Repairing Oils-serien har nyheterna försetts med den uppskattade doften; ”Warm Almond and Delicate Blossom”.

MON|SUN NIGHTFALL REMEDY OVERNIGHT FOOT BALM, REPAIRING OILS
Vakna med silkeslena och återfuktade fötter med denna fotmask som jobbar under natten. Har en rik och krämig konsistens för att lugna och mjukgöra torra och spruckna fötter. Formulerad med Niacinamid, vårdande mandelolja och stärkande Vitamin E.

Gör så här: Applicera på fötterna innan läggdags. Låt verka under natten, behöver inte sköljas av.

Pris: 119 SEK, 125 ml.

MON|SUN DAILY RECOVER HAND CREAM, REPAIRING OILS
En lyxig och vårdande handkräm som mjukgör och fyller på med fukt till torra händer. Skyddar händerna från yttre påfrestningar i form av väderförändringar och kallare grader. Denna handkräm är berikad med 5% Niacinamid som hjälper till att öka elasticiteten i huden, motverkar ojämn hudton och stärker hudbarriären. Mandel- och havreolja tillsammans med Vitamin E och Ceramider gör händerna mjuka och återfuktade.

Gör så här: Smörj in händerna vid behov, precis när som helst. Behöver inte sköljas av.

Pris: 149 SEK, 75 ml.

Nyheterna lanseras vecka 41. MON|SUN säljs exklusivt hos KICKS och Åhléns, både i butik och online samt via www.monsunspa.com.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se,

Julia Sewall, Patriksson Communication, julia.sewall@patrikssoncomms.com,