MON|SUN utökar sin lyxiga ansiktsvård med två nya produkter

MON|SUN utökar sin lyxiga ansiktsvård med två nya produkter

I början av april 2021 lanserades MON|SUN Face Care, barriärstärkande ansiktsvård baserad på modern stamcellsteknologi. Den lyxiga ansiktsvården med dess innovativa formuleringar och spännande texturer utökas nu med ytterligare två produkter; en lugnande ansiktsmist Daily Refresh Face Mist samt ett uppfriskande ansiktsserumAll Day Hydration Face Serum. Nyheternas främsta fokus är även att ge huden en omedelbart återfuktad och uppfräschande effekt och en hälsosam lyster. Produkterna fungerar perfekt separat men kan även kombineras med den övriga ansiktsvården i en rutin. Produkterna är tillverkade i Sverige och är 100% veganska.

MON|SUN Daily Refresh Face Mist ­– Lugnande och återfuktande ansiktsmist
En lätt och lugnande ansiktsmist som innehåller hyaluronsyra och björksav för en omedelbart återfuktande och uppfriskande effekt. Allantoin har en lugnande och vårdande effekt på trött och stressad hud medan koppar, zink och magnesium som är uppiggande jobbar på att friska upp huden samt ge en fräsch och hälsosam glow. Passar alla hudtyper. Produkten är vegansk och tillverkad i Sverige.

Instruktioner: Skaka väl innan användning. Spraya över hela ansiktet. Kan användas före fuktcreme eller under dagen över makeup. Tips! Passar perfekt ihop med den återfuktande ansiktskrämen MON|SUN Daylight Cream, för normal eller torr hud beroende vilken hudtyp eller vilka behov man har.

Pris: 179 SEK, 100ml

MON|SUN All Day Hydration Face Serum – Återfuktande, minskar ålderstecken och ökar hudens elasticitet
Ett lätt ansiktsserum som snabbt smälter in i huden och innehåller fyra typer av hyaluronsyror samt 10% björksav för återfuktning med långvarig effekt. Nordiska växtstamceller, mineraler och växtbaserat kollagen hjälper till att stärka och strama upp huden, samt ger en boost av energi och strålande lyster. För normal hud till kombinationshud. Produkten är vegansk och tillverkad i Sverige.

Instruktioner: Applicera morgon och kväll på rengjord hud i ansiktet och på halsen. Massera in varsamt med cirkelrörelser. Avsluta med en fuktcreme. Klappa försiktigt in i huden med fingertopparna för optimal absorption. Tips! Passar perfekt ihop med ansiktsrengöringen MON|SUN Daily Foaming Bliss samt den återfuktande ansiktskrämen MON|SUN Daylight Cream, för normal eller torr hud beroende vilken hudtyp eller vilka behov man har.

Pris: 299 SEK, 30ml

Nyheterna finns tillgängliga från vecka 20 och kommer att säljas exklusivt hos KICKS online och i butik.

www.monsunspa.com
Instagram: @monsunspa