Ny ansiktsrengöring från KICKS Beauty – för en frisk och välmående hud

För en frisk och välmående hud är ansiktsrengöring en viktig del i den dagliga hudvårdsrutinen. Under hösten lanserar KICKS Beauty fyra typerav ansiktsrengöring som allaeffektivt och skonsamt tar bort makeup och smuts och lämnar huden återfuktad. Samtliga nyheter är veganska och Fairtrade certifierade. I samband med lanseringen släpper KICKS Beauty även en rengöringsborste av silikon som varsamt exfolierar huden och rengör porerna, vilket ger en naturligt fin lyster.

Att rengöra sin hud dagligen med rätt produkt anpassad för sin hudtyp är a och o för att den ska må bra. Ren hud är också viktigt för effekten av de efterföljande hudvårdsprodukterna, som serum och krämer. KICKS Beauty lanserar under hösten fyra ansiktsrengöringar; Cleansing Butter, Cleansing Milk, Cleansig Mousse och Cleansing Gel. En nyhet är även Silicone Cleansing Brush, ett smart verktyg för ansiktsrengöring som med sin peelingeffekt också tillför huden extra lyster.

KICKS Silicone Cleansing brush
KICKS rengöringsborste av silikon exfolierar huden skonsamt och rengör porerna från smuts och makeuprester. Den är gjord av silikon som är enkel att rengöra, vilket gör att inga bakterier samlas i borsten.

Vill man ha en mer djupverkande rengöring kan man applicera ansiktsrengöring på borsten och utföra behandlingen efter sminkborttagningen. Massagen av huden främjar blodcirkulationen och den varsamma exfolieringen gör att huden lättare absorberar krämer och serum.

Pris: 79 kr/st. Kommer i färgerna rosa och ljusblått.

KICKS Pure & Simple Melting Cleansing Butter
Har en härligt smörig konsistens, vilket gör att den smälter vid applikation på huden. Produkten smälter effektivt bort både smuts och vattenfast makeup.

Produkten appliceras på torr hud och kan sedan torkas av med en torr eller fuktad bomullsrondell/handduk. Den kan även tvättas bort med vatten. Vid kontakt med vatten bildas en mikroemulsion som löser upp vattenfast makeup och orenheter. Går också att använda som ett första steg i en dubbelrengöringsrutin där Gentle Cleansing Mousse eller Gentle Cleansing Gel är ett utmärkt uppföljningssteg.

Pure & Simple Melting Cleansing Butter är rik på essentiella fettsyror, den innehåller både mjukgörande sheasmör och olivolja. Sheasmör innehåller även vårdande vitamin E, vilket bidrar till att huden skyddas.

Pris: 129 kr, 100 ml.

Ingredienser: Ethylhexyl palmitate, Butyrospermum Parkii Butter, Paraffin, Olea Europaea Fruit Oil, PEG-20 Glyceryl Triisostearate, Parfum.

KICKS Pure & Simple Gentle Cleansing Gel
En härligt löddrande rengöringsgel lämplig för alla hudtyper. Den tar effektivt och skonsamt bort makeup och smuts. Kombination av rengörande och återfuktande ämnen gör att huden känns ren och återfuktad efter användning.

Innehåller hudkonditionerande ekologiskt havreextrakt, Fairtrade certifierad socker med återfuktande egenskaper, E-vitamin, en antioxidant med vårdande och skyddande egenskaper samt återfuktande glycerin och pantenol.

Pris: 79 kr, 150 ml.

Ingredienser: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Sucrose, Acrylates Crosspolymer-4, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Avena Sativa Kernel Extract, Panthenol, Tocopheryl Acetate, Caprylyl Glycol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Citric Acid, C12-13 Alkyl Lactate, Sodium Chloride, Sodium Benzoate, Sodium Hydroxide, Potassium Sorbate, Sorbic Acid, Phenoxyethanol, Parfum.

KICKS Pure & Simple Gentle Cleansing Milk
Tar effektivt och skonsamt bort makeup och smuts. Efter användning känns huden fräsch, mjuk och smidig. Massera in produkten på torrt ansikte och torka av med hjälp av bomullsrondell eller skölj med ljummet vatten.

Innehåller hudkonditionerande ekologiskt havreextrakt, Fairtrade certifierad socker med återfuktande egenskaper, E-vitamin, en antioxidant med vårdande och skyddande egenskaper samt återfuktande glycerin och Pantenol

Pris: 99 kr, 200 ml.

Ingredienser: Aqua, Caprylic/Capric Triglyceride, Sorbitan Stearate, Propylene Glycol, Olea Europaea Fruit Oil, Avena Sativa Kernel Extract, Glycerin, Panthenol, Tocopheryl Acetate, Stearyl Alcohol, PEG-100 Stearate, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/VP Copolymer, Sucrose Cocoate, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Sodium Hydroxide, Potassium Sorbate, Citric Acid, Sorbic Acid, Phenoxyethanol, Parfum

KICKS Pure & Simple Gentle Cleansing Mousse
En behaglig mousse som effektivt och skonsamt tar bort makeup och smuts. Kombination av rengörande och återfuktande ämnen gör att huden känns ren och återfuktad efter användning. Passar alla hudtyper. Innehåller bland annat hudkonditionerande ekologiskt havreextrakt och återfuktande glycerin.

Pris: 99 kr, 150 ml.

Ingredienser: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Glycerin, Sucrose, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Parfum, Polyglyceryl-4 Caprate, Phenoxyethanol, C12-13 Alkyl Lactate, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Avena Sativa Kernel Extract, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Sorbic Acid

Alla rengöringsprodukter är dermatologiskt testade. Produkterna kommer att finnas i alla KICKS-butiker samt på kicks.se från vecka 40.

För mer information, högupplösta bilder eller produkter, vänligen kontakta:
Maria Kempe, KICKS Pressansvarig, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

KICKS är Nordens ledande kosmetikkedja med ett brett sortiment inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Idag finns totalt ca 240 butiker i Sverige, Finland och Norge.
KICKS erbjuder skönhetsmarknadens mest attraktiva sortiment och genom engagerade och professionella medarbetare ger vi varje besökare personlig service och en lustfylld köpupplevelse