Nyheter för ett skinande hårsvall utan ansträngning!

Nyheter för ett skinande hårsvall utan ansträngning!

Budgie presenterar hårmasken The Glossy Hair Mask och stylingkrämen The Glossy Heat Protection Styling Cream. Fukt och glans är ledorden i de nya hårprodukterna, i kombination med innovativa ingredienser som skyddar håret mot både fria radikaler och UV-ljus. En perfekt duo för alla som drömmer om ett vackert glänsande hår!

Budgie The Glossy Hair Mask
En krämig och reparerande hårmask som omedelbart ger ett glansigt resultat. Hårmasken är formulerad med ett speciellt komplex, Quaternium-95, som ger oemotståndlig glans. Tillsammans med solros- och vindruvsextrakt, rika på antioxidanter, får du ett återfuktat och blankt hår. Få hårsvallet du alltid drömt om!

Instruktioner: Använd före eller efter Budgie’s schampo och balsam. Applicera i torrt eller fuktigt hår, låt verka i 3–5 minuter. Skölj ur. För ett mer intensivt resultat kan du låta masken verka i 5–15 minuter.

PRIS: 149 SEK, 125 ml

Budgie The Glossy Heat Protection Styling Cream
Värme- och UV-skyddande stylingkräm som adderar glans och fukt till håret, utan att tynga ner. Skyddet mot UV-ljus kommer från ett komplex som aktiveras när håret utsätts för solens strålar. När håret utsatts för solljus frigörs fria radikaler som kan skada håret. Denna stylingkräm innehåller också solros- och linfröextrakt som tar hand om de fria radikalerna och skyddar håret.

Instruktioner: Applicera jämnt i vått eller torrt hår. Värm upp en liten mängd av produkten i handflatorna och applicera sedan på håret. Styla eller låt håret självtorka. Ska inte sköljas ur.

PRIS: 149 SEK, 125 ml

Hårnyheterna lanseras på KICKS och Åhléns, i butik och online, vecka 30.

Let’s make Budgies!

Varumärket presenterar ett dynamiskt sortiment med multifunktionella, smarta och nyskapande produkter som kan kombineras enligt dina personliga behov - från dig som är en inbiten ”hårjunkie” till mode- och livsstilsentusiaster. Budgie bjuder in såväl konsumenter som kreatörer, experter och hårfantaster till ett co-creation samarbete, med målet att ständigt förfina och utveckla unika produkter. Budgie är mer än bara ett hårmärke, i ett digitalt kollektiv, @thebudgiecollective, kan alla mötas för att diskutera, engagera, inspirera och testa produkterna.

www.thebudgiecollective.com

Instagram: @thebugiecollective

Facebook: The budgie collective

För frågor, produktprover och övrig information:
Julia Sewall, Patriksson Communication
julia.sewall@patrikssongroup.com, +46 707 36 57 13