Stärkande och återfuktande hårvårdshjältar för ett mjukt och glansigt hårsvall!

Stärkande och återfuktande hårvårdshjältar för ett mjukt och glansigt hårsvall!

Till våren utökar Budgie sitt sortiment med tre vårdande produkter; The Repair Shampoo & Conditioner och The Overnight Treatment. Gemensamt är att de innehåller stärkande sojaprotein som ger håret en ökad elasticitet och återfuktande ingredienser från bland annat, bambuextrakt, grönt te och lime. Resultatet är ett mjukt, glansigt och återfuktat hår, så låt dessa bästisar bli dina nya hårvårdshjältar!

Budgie The Repair Shampoo
Ett djupt återfuktande och reparerande schampo berikat med sojaprotein för att stärka håret från rot till topp. Återfuktande bambuextrakt och antioxidanter från grönt te och lime ger håret glans och gör det mjukt. Håret återfår sin elasticitet och lämpar sig därför extra bra för den med slitet eller skadat hår.

Instruktioner: Fördela i fuktigt hår och massera till ett lödder. Skölj ur. För extra mjukt hår, följ upp med Budgie’s The Repair Conditioner.

PRIS: 149 SEK, 300ml

Budgie The Repair Conditioner

Ett balsam med återfuktande och reparerande egenskaper utan att tynga ner håret. Balsamet är berikat med bambuextrakt, sojaprotein samt antioxidanter från grönt te och lime som tillsammans verkar reparerande och återfuktande samt ger ett mjukt hår med mycket glans. Passar extra bra för den med slitet eller skadat hår!

Instruktioner: Applicera jämnt i vått hår efter schamponering med Budgie’s The Repair Shampoo. Skölj ur.

PRIS: 149 SEK, 300ml

Budgie The Overnight Treatment

Ett hårserum som jobbar medan du sover och ger dig ett mjukt och följsamt hår. Hårserumet innehåller sojaprotein, bambuextrakt och brunalger som har återfuktande och stärkande egenskaper som bidrar till ett mjukt hår. Sojaprotein har också antistatiska egenskaper som gör att hårserumet förebygger frizz. Passar extra bra för den med slitet hår eller för den som vill vakna med mjukt och lent hår!

Instruktioner: Applicera jämnt i håret innan läggdags och vakna med mjukt och följsamt hår. Para ihop med Budgie’s The Repair Shampoo & Conditioner för en komplett hårvårdsrutin.

PRIS: 149 SEK, 150ml

Hårnyheterna lanseras på KICKS, i butik och online, vecka 16.

För frågor, produktprover och övrig information:
Maria Kempe, pressansvarig KICKS
maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70