Stilsäkra nyheter från Atelier Rouge för nageldesign i oändliga kombinationer

Stilsäkra nyheter från Atelier Rouge för nageldesign i oändliga kombinationer

År 2020 lanserades nagelvarumärket Atelier Rouge. Med trendsäkra nyanser i rosa och rött sattes målade naglar på kartan som den ultimata modeaccessoaren. Det populära sortimentet har sedan dess följts upp med flera uppskattade limiterade kollektioner och tillskott till det ordinarie sortimentet. Ny utökas utbudet ytterligare där Atelier Rouge lanserar tio nya nyanser nagellack och två nya topplack, varav ett med holografisk effekt - vilket öppnar upp för ännu fler möjligheter till en stilsäker manikyr!

Atelier Rouge främsta inspirationskälla bakom varje släpp är mode och streestyle-scenen, inte minst från modemeckat Paris. Med tio nya nyanser erbjuds nu ytterligare möjligheter att matcha sina naglar med ännu fler outfits och färgkombinationer – allt för att enkelt uppdatera och matcha sin stil beroende på tillfälle och känsla! De nya lacken har klara nyanser av bland annat blått, grönt, gult och orange, alla trendsäkra kort för den hetaste manikyren. Tillsammans med nagelverktygen från Atelier Rouge, exempelvis Nail Art Liner Brush, är det också enkelt att skapa proffsig och personlig design.

Nya topplack för hållbar manikyr
Förutom en ökad nyansbredd så lanserar Atelier Rouge också två nya topplack; Lasting Gel Top Coat och Holographic Top Coat. Topplack är det sista steget i nagelrutinen och fungerar som ett skyddande lager, vilket säkerställer att din manikyr håller längre och bättre. Förutom ökad hållbarhet så adderar ett topplack glans och gör att nyansen under blir mer rik.

Atelier Rouge Lasting Gel Top Coat är ett topplack med ”gel-effekt” för maximalt skydd och ett högglansigt resultat. Den kompakta formuleringen med plumpande effekt gör också att färgen ser rikare ut. Vidare ligger topplacket som en skyddande film över nagellacket, vilket gör att din manikyr håller ännu längre.

Atelier Rouge Holographic Top Coatär ett holografiskt topplack som ger ett högglansigt och skimrande resultat. Topplacket innehåller en koncentrerad mängd holografiskt skimmer som skiftar i regnbågens färger. Kan appliceras ovanpå valfritt nagellack eller direkt på naglarna.

Atelier Rouge lack består till 80% av naturliga ingredienser med icke-traditionella lösningsmedel och är 100% veganska. Alla förpackningar är nedbrytningsbara. De högglansiga lacken är mycket snabbtorkande och en generös appliceringsteknik i två lager rekommenderas.

Nyheterna lanseras vecka 14 och säljs exklusivt på KICKS, online och i butik.

Nagellack kostar 99 SEK, 8 ml och topplack kostar 129 SEK, 8 ml.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Head of PR & information
maria.kempe@kicks.se