Två nykomlingar i MON|SUN’s effektiva och barriärstärkande ansiktsvård

Två nykomlingar i MON|SUN’s effektiva och barriärstärkande ansiktsvård

Under våren 2021 lanserades MON|SUN Face Care; lugnande, barriärsstärkande och mjukgörande ansiktsvård med stamcellsteknologi i fokus. Nu utökas det moderna och innovativa sortimentet med två produkter. En overnight-mask Overtime Defense Overnight Face Mask, fullmatad med niacinamide (7%), samt en lugnande och stärkande toner, Rise and Lift Face Toner, med ingredienser som björksav, nordiska stamceller och veganskt kollagen. Produkter som passar extra bra för trött hud som behöver piggas under höst- och vinterperioden. De går lika bra att användas separat som att kombineras med övriga produkter i MON|SUN Face Care-serien. Produkterna är tillverkade i Sverige och är 100% veganska.

MON|SUNOvertime Defense Overnight Face Mask Stärkande och förfinar textur
En kraftfull mask som jobbar över natten. Den höga halten niacinamid (7%) bekämpar fina linjer och jobbar för slätare hud med mindre textur och jämnare hudton. Närande allatoin, havre och sheasmör återfuktar och lugnar. Innehåller också ceramider och stamceller utvunna ur nordiska växter som tillsammans stärker hudbarriären.

Instruktioner: Applicera på kvällen, efter serum. Skölj av på morgonen. Använd gärna ihop med MON|SUN First Light’s Boost Face Serum.

Pris: 299 SEK, 75 ml.

MON|SUN Rise and Lift Face Toner – Lugnande och uppstramande
Härligt lugnande toner som tar bort orenheter och förbereder huden för serum, krämer och kommande produkter. Formulerad med veganskt kollagen och björksav som hjälper till att strama upp huden. Innehåller också stamceller utvunna ur nordiska växter för ökad elasticitet och återfuktning. Vitamin E och F samt ceramider skyddar och stärker hudbarriären.

Instruktioner: Applicera på torr och rengjord hud före serum och krämer. Tips! Applicera i flera lager för en extra fuktboost. Passar utmärkt ihop med MON|SUN’s övriga ansiktsvård.

Pris: 199 SEK, 150 ml

Nyheterna finns tillgängliga från vecka 45 och kommer att säljas exklusivt hos KICKS online och i butik.

www.monsunspa.com
Instagram: @monsunspa