VÄCK DIN SKAPARLUST TILL LIV OCH SKAPA MAGI MED MAKEUPVERKTYG FRÅN FLAER, NU UTÖKAS SORTIMENTET!

Hösten 2020 gjorde FLAER entré på marknaden med sina handgjorda, veganska borstar och svampar i lekfull färgskala med unikt detaljarbete. På kort tid har deras makeupverktyg blivit storfavoriter hos skönhetsintresserade kreatörer, från novisen till den professionella makeupartisten. Nu utökar FLAER sitt sortiment med fyra makeupborstar för olika behov och formuleringar, både puder och flytande. Så bejaka din skaparlust och hitta glädjen att uttrycka dig själv. Med FLAER kan du enkelt skapa din personliga look, det är bara din egen kreativitet som sätter gränsen.

De nya makeupborstarna Angled Flat Top Brush, Kabuki Brush, Stippling Brush och Sculpted Bronzer Brush är, liksom övriga sortimentet, av syntetiska hår designade för att ge en supermjuk applicering och optimal upptagning av både puder och flytande formuleringar samt att de är lätta att rengöra.

109 ANGLED FLAT TOP BRUSH
Denna flat top-borste är perfekt för att buffa ut flytande och krämiga formuleringar för en jämn finish. Den kompakt utformade borsten ger bra täckning utan att suga åt sig överdrivet med produkt. Allt man kan önska för en bra foundationapplicering! Pris: 149 sek

110 KABUKI BRUSH
Denna runda klassiker är din nya bästis på språng. De mjuka stråna är designade för att sömlöst svepa puder över ansikte, hals och dekolletage. En multi-funktionell hjälte!
Pris: 179 sek

111 STIPPLING BRUSH
Denna borste är precis lagom fast, med en fjäderlätt topp, för att säkra en jämn applicering och felfri finish. Här behövs inga filter!
Pris: 149 sek

211 SCULPTED BRONZER BRUSH
Denna borste är designad för att skulptera och definiera på ett enkelt men precist sätt. Silkesmjuka strån ger perfekt upptagning av produkt, medan den något platta formen på borsten ger en total kontroll över din contour. Bring on the bronze!

Pris: 129 sek

100% veganska och tillverkade av återvunnen aluminium och plast
Samtliga av FLAER’s makeupborstar och svampar är veganska. Alla produkter är framtagna med största möjliga respekt för natur och miljö, med återvunna material och utan onödigt förpackningsmaterial. Handtagen på borstarna är tillverkade av återvunnen plast och ferrulen är tillverkad av återvunnen aluminium. Borstarna paketeras i en liten necessär gjord av PE-plast, vilken är återvinningsbar. Syftet är att skapa hållbar förpackningsdesign som skyddar borsten men även kan återanvändas efter inköp.

FLAER makeupborstar är handgjorda med syntetiskt hår av högsta kvalitet. Hårkvalitén är framställd för att återskapa följsamheten och flexibiliteten hos naturligt hår. Strånas textur gör det enkelt att plocka upp och fördela pigment, vilket underlättar applicering av produkt oavsett formulering. Varje verktyg är utvecklat och utvalt tillsammans med professionella makeupartister och skönhetsexperter.

Nyheterna släpps på KICKS och Åhléns, i butik och online, vecka 2, 2021.

För vidare information om produkter och pressprover, vänligen kontakta:

Head of PR & information maria.kempe@kicks.se, +46 725 80 39 72

Patriksson
Camilla Söderlund,
Presskontakt, Communication Manager camilla.soderlund@patrikssongroup.com, +46 766 55 55 01