Välkomna våren med Atelier Rouge's limiterade kollektion i säsongens trendigaste kulörer

Våren är starkt förknippat med ljusa färger i pastell, Atelier Rouge’s limiterade vårkollektion är inget undantag! Ready To Wear Spring Limited Edition 2022, som lanseras inför våren 2022, innehåller fem nagellack i säsongens trendigaste färger. Klassiskt mintgrönt blandas upp med uppiggande gult och rosa. Här har du med andra ord alla nyanser du behöver för att matcha vårens outfits - möjligheterna är oändliga där du kan skapa din personliga look!

Med inspiration från Paris, den blomstrande våren och framför allt mode och streetstyle är Atelier Rouge’s vårkollektion ett uppfriskande tillskott. Väl utvalda nyanser i pastell gör kollektionen perfekt för vårens alla stilkombinationer. 2022 års limiterade vårkollektion från Atelier Rouge gör det lätt att matcha och mixa både nyans och design för att skapa din egen personliga touch.

Samtliga lack i kollektionen kommer förpackade i en specialdesignad flaska med pastellrosa kork som särskiljer sig från varumärkets annars karaktäristiska cremevita kork. Atelier Rouge’s vårkollektion har, liksom ordinarie sortiment, en borste som gör det enkelt att få till en felfri applicering samt metallkulor i botten som gör att hållbarheten blir längre och formulan lättas upp.

Lacken består till 80% av naturliga ingredienser med icke-traditionella lösningsmedel och är 100% veganska. Alla förpackningar är nedbrytningsbara. De högglansiga lacken är mycket snabbtorkande och en generös appliceringsteknik i två lager rekommenderas.

Atelier Rouge Ready To Wear Spring Limited Edition 2022 består av fem nagellack; Tulipe Parfaite, Matching Outfits, Finally Spring, Tarte Au Citron och Showstopper. Kollektionen lanseras vecka 8 och säljs exklusivt på KICKS, online och i butik. Pris: 99 SEK för ett nagellack innehållande 8 ml.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Head of PR & information
maria.kempe@kicks.se, +46 725 80 39 72