Det kommer att hända någonting, stort som smått, varje dag på gården.

Jul på Solnäs Gård

Under hela december är det julstämning på Solnäs Gård med aktiviteter, erbjudanden och julbrunch. Kom och mys in julen tillsammans med oss och våra inbjudna gäster bland julgranar, julblommor juläpplen och annat juligt gott.

Den 1 december startar Jul på Solnäs Gård med att barnen får göra sin egen önskelista och lämna i tomtens säck, hoppa i julhalmen och rida på ponnys. Samma dag gästas gårdsbutiken av Björn Ranelid, som bjuder på sin Paradismust som nyligen vann must-SM.

Den 13 december kommer det att hållas en mustprovning av mustbonden Elisabeth Knöppel från Rörumsro Frukt & Must och vår egen mustmästare och sommelier Mikael Adolfsson.

På helgerna kommer gårdsbutiken att få besök av såväl lokala hantverkare som mat- och dryckesaktörer där det finns möjlighet att få smaka, handla och lära sig mer.

- Det kommer att hända någonting, stort som smått, varje dag på gården och du är välkommen att komma i julstämning hos oss när det passar dig. Vi hoppas att Solnäs Gård kan vara en tillflykt i julstressen och en plats för en mysig och skön jul, säger Malena Borgström, projektledare på Kiviks Musteri.

Trädgårdsbutiken Fjelie har försäljning av såväl julblomster som julgranar och i gårdsbutiken hittar du goda och smakrika julklappar. Gårdscaféet serverar julbrunch lördagar och söndagar kl. 10.30-14.00.

HÄR hittar du hela kalendariet.

Datum: 1–22 december
Tid: tisdag-fredag kl. 10-17, lördag-söndag kl. 10-16
Var: Solnäs Gård, Fjelievägen 112, 237 91 Bjärred

Ulrika Wistrand, kommunikatör Kiviks Musteri
ulrika.wistrand@kiviksmusteri.se

Kiviks Musteri är ett svenskt familjeföretag i fjärde generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukt, bär och grönsaker.Vi har funnits på Österlen sedan 1888 och är idag ett modernt livsmedelsföretag med en familjär företagskultur och stort engagemang för bygden. Hållbarhet och ansvar kommer naturligt för oss som företag i en naturnära miljö.Idag har Kiviks Musteri 180 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 msk.Varje år kommer dessutom 250.000 personer till våra besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård för att uppleva oss på plats.