Öppet Hus på Solnäs Gård den 11 maj

Öppet Hus på Solnäs Gård den 11 maj

PRESSINBJUDAN

Äppelträden på Solnäs Gård står just nu i full blom och på lördag den 11 maj bjuder Kiviks Musteri in till Öppet Hus med torghandel, korvgrillning och aktiviteter för hela familjen.

Öppet Hus på Solnäs Gård är ett lika säkert vårtecken som gula rapsfält och blommande äppelträd. För fjärde året i rad bjuder Kiviks Musteri in till en skön dag på gården i äppelblomstider för hela familjen.
På innergården blir det torghandel med olika mat- och dryckeshantverkare, och det finns även möjlighet att träffa bioodlare, provsmaka honung och lära sig mer om binas fantastiska värld.

Program:
Kl. 11 och 13
Guidade turer i de blommande äppelodlingarna under ledning av Jan Jensen som är odlingsansvarig på Kiviks Musteri. Anmälan sker på plats.

Kl 10, 11.30 och 13.00
För barnen blir det bi-lek med Bamse där barnen får klä ut sig till små arbetsbin och hjälpa bidrottningen att samla pollen och nektar till Bamses dunderhonung. Bamse kommer och tackar för hjälpen.

Kl 14.00
Michael Saxell och Jalle Lorensson bjuder på musik i gröngräset.

Solnäs gårdsbutik och Trädgårdsbutiken Fjelie har öppet som vanligt, liksom Solnäs gårdscafé där man kan fika eller äta en bit mat.

Var: Solnäs Gård, i Fjelie utanför Lund
När: 11 maj
Tid:  kl 10-16

För mer info kontakta:
Maria Nilsson, Café/butikansvarig Solnäs
Maria.Nilsson@kiviksmusteri.se
Mobil: 076-132 18 23

Kiviks Musteri är ett svenskt familjeföretag i fjärde generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukt, bär och grönsaker.Vi har funnits på Österlen sedan 1888 och är idag ett modernt livsmedelsföretag med en familjär företagskultur och stort engagemang för bygden. Hållbarhet och ansvar kommer naturligt för oss som företag i en naturnära miljö.Idag har Kiviks Musteri 180 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 msk.Varje år kommer dessutom 250.000 personer till våra besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård för att uppleva oss på plats.