Smarriga Frukt & Bär Bowls från Kiviks Musteri i tre varianter

Smarriga Frukt & Bär Bowls från Kiviks Musteri i tre varianter

I takt med att intresset för växtbaserat mejeri ökar så breddar nu Kiviks Musteri sitt sortiment och hänger på den växande trenden med bowls. Nu lanseras tre sorter av härliga blandningar med frukt och bär i en krämig konsistens – perfekt att starta dagen med eller som ett gott mellanmål som ger energi hela dagen.

Konceptet med bowls handlar om att äta ur just en skål och etablerar sig mer och mer i Sverige, så till den grad att årets trendrätt 2021 var just poké bowl*. En annan mycket populär typ av bowl är smoothie bowl som är en smoothie i tjockare konsistens och som därav också serveras i en skål för att ätas med sked.

Nu lanserar Kiviks Musteri sin egen bowl – Frukt & Bär Bowl som är en frisk och smakrik blandning av frukt och bär, och som är utan både tillsatt socker och sötningsmedel. Sortimentet finns i tre varianter som alla är veganska, en god källa till fiber och berikade med C-vitamin.

- Frukt och Bär Bowl är ett hållbart alternativ och hälsosam produkt, med det höga fruktinnehållet. Dessutom är det ett enkelt sätt att äta sin frukost eller sitt mellanmål; det är klart att hällas upp i en skål och toppa med precis vad du vill. Varför inte lite fröer, nötter, kokos, jordnötssmör, din favoritmüsli eller kanske lite extra bär? Eller häll på din gröt eller yoghurt. Testa dig fram och hitta din perfekta kombination, säger produktchef Jessika Karlsson.

Precis som alla produkter i Kiviks Musteris sortiment, tillverkas och fylls Frukt & Bär Bowl i musteriet på Österlen. Tack vare att de hettas snabbt upp innan de kyls ner igen och fylls med en speciell teknik i pappförpackningar håller de under lång tid utan tillsats av konserveringsmedel. De behöver inte heller kyltranport eller förvaras i kyl**, vilket gör dem till ett hållbart alternativ. Förpackningen kan dessutom återvinnas som papper.

Frukt & Bär Bowl finns i tre olika varianter:

Päron, Jordgubb och Svartvinbär där sötman och syrligheten i jordgubbarna blandas med den lite mer distinkta smaken av svarta vinbär som sedan rundats av med fylligheten och den fina aromen från päron.

Tropisk som är en är en uppfriskande mix av päron, ananas, banan, mango, passionsfrukt och apelsin.

Äpple, Kiwi och Banan som är en är en smakfull mix med syrligheten från äpplen och frisk smak av kiwi och fylligheten från banan.

Produkterna finns på ICA från vecka 39 och säljs i förpackningar om 1L till ett rekommenderat utpris på 29,90 kr.

För mer information kontakta:

Jessika Karlsson, Produktchef Kiviks Musteri
    E-mail: jessika.karlsson@kiviksmusteri.se

* Food and Friends Matrapporten 2022.

** Öppnad förpackning ska förvaras i kyl.