KLM klättrar i Sustainable Brand Index

”Det är väldigt glädjande att svenskarna ser oss som ett av de mest hållbara flygbolagen. Vi har jobbat hårt under många år för att kunna erbjuda en mer hållbar produkt, så det värmer och sporrar oss självklart ytterligare när marknaden uppmärksammar detta, säger Maria Hagelberg, marknadschef Air France och KLM Norden.

I årets upplaga av Sustainable Brand Index har 24,300 svenskar fått tycka till om vilket varumärke de anser vara det mest hållbara. Förra veckans resultat visar att KLM klättrar hela 4 placeringar i kategorin flygbolag och placerar sig bäst bland de utländska flygbolagen.

”Vi har ett stort fokus på hållbarhet inom hela koncernen och gör vårt yttersta för att skynda på utvecklingen mot ett mer hållbart flyg. Nyligen gick vi med i the Science Based Target Initiative, för att säkerställa att vi i enlighet med Parisavtalet bidrar till att hålla den globala uppvärmningen väl under 2 grader. Som första flygbolag i värden har vi också inkluderat en liten mängd hållbart flygbränsle i alla våra biljetter*, för att mer storskaligt driva på marknaden för hållbart flygbränsle. Ett av de bästa och snabbaste sätten att göra flyget mer hållbart. Jag tror att det är konkreta framsteg och initiativ som dessa som gör att vi nu klättrar i rankingen, säger Maria.

*med avresa eller mellanlandning i Nederländerna

For over a century, KLM has been a pioneer in the airline industry. KLM aims to be the leading European network carrier in customer centricity, efficiency and sustainability. The KLM network connects passengers from North Europe via Amsterdam Airport Schiphol to the world's key destinations. KLM Royal Dutch Airlines is part of the Air France–KLM Group. KLM is also a member of the global SkyTeam Alliance, which has 19 member airlines.

Presskontakt Marknadschef Air France och KLM

Presskontakt General Manager North Europe North Europe