KRAV firar 25 år genom att blicka framåt

KRAV fyller 25 år och firar med en Framtidsdag för hela branschen – lantbrukare, livsmedelsförädlare, handlare, restauratörer och konsumenter.

– Aldrig förr har vi ordnat en gigantisk workshop, en Framtidsdag, där alla som arbetar för att utveckla och förbättra eko-marknaden samlas för att prata om hur vi kan fortsätta leda utvecklingen, säger Pia Högström, Marknadschef KRAV.

KRAVs Framtidsdag äger rum den 12:e november på Stockholmsmässan i Älvsjö, i anslutning till mässorna Det goda köket och Allt om hälsa.

Under Framtidsdagen varvas föredrag med workshops om den växande, ekologiska jordbruksproduktionen och livsmedelsförädlingen. Flera framgångsrika KRAV-producenter kommer att vara på plats. Redan nu är  Johan Ununger, VD Saltå Kvarn och Gunnar Rundgren, en av KRAVs grundare, inbokade till Framtidsdagen.

Framtidsdagen kommer att ledas av tv-journalisten och debattledaren Ellinor Persson.

Programmet publiceras på www.framtidsdag.se
Där kan man också anmäla sig och läsa senaste nytt om Framtidsdagen.

– Med 6 400 KRAV-kunder gäller det att anmäla sig snabbt om man vill ha en plats, säger Pia Högström.

Anmälan, program och mer information:
www.framtidsdag.se

Pia Högström, Marknadschef, KRAV 018 17 45 03
Kristin Cooper, Pressansvarig, KRAV 018 17 45 06

Om KRAV:

• KRAV är mat som odlats utan kemiska bekämpningsmedel och bara innehåller naturliga tillsatser. KRAV står även för god djuromsorg, socialt ansvar och ett hållbart klimat.
  • KRAV-märket sitter bara på mat som kontrollerats.
  • I år har KRAV funnits i 25 år. Tillsammans med konsumenter, producenter och handeln har KRAV drivit fram en ekologisk marknad i Sverige. I dag finns det cirka 3 600 KRAV-lantbrukare och 5 500 KRAV-märkta produkter.