Tävla med din godaste KRAV-lunch

Nu inleder matsajten Tasteline och KRAV en recepttävling om den godaste lunchlådan. Lunchinspiration finns att hämta i fem filmer som KRAV presenterar idag.

– Samarbetet med Tasteline är ett spännande sätt att nå kreativa matpersoner. Det godaste receptet kommer att bli en del av den meny som eko-kocken Renée Voltaire planerar för KRAVs Framtidsdag i november, säger Lars Nellmer, VD för KRAV.

För att inspirera receptskrivare presenterar KRAV idag flera filmer om varför just KRAV-märkta ingredienser gör välsmakande lunchlådor. Filmernas huvudpersoner är Arash och Stina som möts i lunchrummet på jobbet och diskuterar innehållet i sina lunchlådor.

Se filmerna och sprid dem gärna vidare:

Tävlingskriterier:

• Recept för en lunchlåda – ingen tre rätters meny
  • Bara KRAV-märkta ingredienser
  • Receptet ska vara enkelt att tillaga och välkomponerat för bästa smakupplevelse
  • Sista tävlingsdag 31/10-2010

Jury:

• Renée Voltaire, Ekologisk kock och företagare
  • Mari Bergman, Kock och näringsterapeut, Tasteline
  • Lars Hällbom, Regelchef på KRAV med stor matpassion

Priser:

• Vinnar-receptet kommer att tillagas och vara med i den KRAV-märkta lunchmenyn på KRAVs Framtidsdag den 12:e november.
  • De tio bästa recepten vinner Renée Voltaires nya kokbok och KRAV-märkta produkter.
  • Skaparna av de tio bästa recepten får också gratis entré till KRAVs Framtidsdag och Det goda köket, Nordens största mässa för mat och dryck.

Tävla:
eller skicka receptet direkt till: aftonbladet@tavling.se

Anmäl dig till:
KRAVs Framtidsdag den 12/11-2010: http://www.framtidsdag.se

Lars Nellmer, VD för KRAV 018 17 45 01
Kristin Cooper, Pressansvarig KRAV 018 17 45 06

KRAV är miljömärkningen för ekologisk mat. Vi utgår från den ekologiska grunden och ställer dessutom höga kvalitétskrav på bland annat god djuromsorg, socialt ansvar och minskad klimatpåverkan. KRAV-certifierad mat odlas utan kemiska bekämpningsmedel och innehåller inga naturfrämmande tillsatser.

• Tillsammans med konsumenter, producenter och handeln har KRAV under 25 års tid drivit fram en ekologisk marknad i Sverige.
• I dag finns det cirka 3 600 KRAV-lantbrukare, 5 500 KRAV-certifierade produkter och cirka 180 importörer.
• Alla KRAV-produkter kontrolleras.