Åsa Linderborg & Tove Liefvendahl möter Jonas Hallberg om Trump o andra populister

- Hur kan det komma fram två så impopulära presidentkandidater som Trump och Clinton i en av världens största demokratier? undrar Jonas Hallberg. Dagen före valet i USA möts Åsa Linderborg, kulturchef på Afonbladet, Tove Liefvendahl, politisk chefredaktör på SvD och Stig Björn Ljunggren, skribent och föreläsare, för samtal på Boulevardteatern. Samtalsledare Jonas Hallberg. Kvällen inleds med fiktivt möte mellan Trump och Marine Le Pen, framfört av skådespelare Sten Hellström.

Måndagsboulevarden med Jonas Hallberg

7 nov kl 19:00

Boulevardteatern, Götg 73, Stockholm

För mer information var vänlig kontakta producent Anna Holmkvist, annah@boulevardteatern.se eller 0736804000

• Kultur

• trump
  • usa
  • val
  • demokrati
  • populism
  • le pen
  • samtal
  • filosofi

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på KulturhusetStadsteatern vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.