Jonas Hallberg diskuterar chefsrollen idag med Yukiko Duke och Lars Strannegård

Vad händer med chefsrollen? En kväll med en blandning av humor och allvar då Jonas Hallberg först presenterar en kort liten pjäs för att därefter diskutera pjäsens tema med våra inbjudna gäster.

Jonas Hallberg diskuterar med Yokiko Duke, översättare, journalist, programledare samt redaktör för tidningen Vi läser, och Lars Strannegård, professor i företagsekonomi med särskild inriktning mot ledarskap samt rektor på Handelshögskolan.

- Ofta när man går på teater föds en massa tankar - men när föreställningen är slut finns inte utrymme för utbyte av dessa tankar. Tänk om Ibsen ( Utan andra jämförelser!) klivit upp på scenen och småpratat lite om sin pjäs!
Jag vill berätta någonting. Och jag vill att andra ska ifrågasätta det! Håller ni med om att det är en bra idé?

Jonas Hallberg

Manus, regi, debattledare Jonas Hallberg
Skådespelare Sten Hellström i alla roller

Yokiko Duke arbetar med särskild inriktning på Japan och asiatiskt samhällsliv och kultur. Hon är uppvuxen i Stockholm, och har också bott och verkat i Japan. Hon har gjort flera reportage för SvT, har varit programledare för bl a Kvällsöppet, och är redaktör för tidningen Vi läser. Hon har också översatt flera japanska författare till svenska, bl a Haruki Murakamis böcker.

Lars Strannegård är företagsekonom, professor och rektor för Handelshögskolan, där han också varit forskare vid Centre for Advanced Studies in Leadership. Han innehar professur i företagsekonomi med särskild inriktning mot ledarskap och skrivit en radda artiklar och böcker i ämnet. Han är dessutom styrelseledamot ii Statens Kulturråd och Stiftelsen Bergmangårdarna på Fårö.

Kontakta producent Anna Holmkvist för mer information, annah@boulevardteatern.se eller 086429800