CCAP_STHLM 2015

Nu börjar CCAP_STHLM 2015 – 4 premiärer och mängder av publika aktiviteter i SVARTA HUSET på Telefonplan - 10 oktober – 29 november – i koreografi av Cristina Caprioli – FRI ENTRÉ!

Först ut är cloth.0 – rader och högar av bilder från projektet cloth, här förskjutna till hud, tvål, trasa, film och en dubbelfolder. I samband med premiären framförs även cloth live samt föreläsningen The New Leviathan: Malignant Governmentality and the Biopolitics of Besiegement (Re Reading Lidia Ginzburg) av och med Irina Sandomirskaja.

Därefter följer Sadness extended tio utsidor som stirrar på utsträckt vemod - av och med Sunna Ardal, Anja Arnquist, Louise Dahl, Marcus Doverud, Yoann Durant, Pavle Heidler, Emelie Johansson, Madeleine Lindh, Mira Mutka, Louise Perming och (på avstånd) Philip Berlin.

I november blir det Här, här och här här och här, här här här och här, här – ett skrivprojekt för flera, med Anja Arnquist och Madeleine Lindh på resa mellan raderna.

Och strax därpå ett slutligt HÄR  – i en verklig/virtuell hörna, medan alla andra vecklar en viktextlåda.

DESSUTOM

Marie Lindquist och Jan Erik Wikström från Kungliga Baletten dansar sitt pas de deux från Jacob, på Gala föreställningen Grand Finale på Rival

Igen Figure a Sea, i samproduktion med Cullbergbaletten
Igen Omkretz med Philip Berlin, Ulrika Berg och Yoann Durant

Samt 46 TRÄD och en Omkretz i Växjö

Och Ett Här på konferensen Parse

PLUS

Sunday run_ups av och med gästande vänner och kollegor

WAY OUT SUN_DAY, konsert med SUN och gäster

Och en avslutande GRUSFEST, med koreografi film musik mat dryck DJ

OKT: 10 cloth.0 & cloth live & föreläsningSvarta Huset Stockholm
11Sunday run_upSvarta Huset Stockholm
20, 21, 23, 24 cloth.0Svarta Huset Stockholm
16 (x 2)Sadness trailerGallerian Stockholm
17, 20, 21, 23, 24 Sadness extendedSvarta Huset Stockholm
28, 29, 30Figure a sea (samproduktion)Dansens Hus Stockholm
NOV:4 - 7, 9 - 12, 16 - 20TRÄD (x 46)Regionteatern Blekinge Kronoberg
6, 7Omkretz Svarta Huset Stockholm
8Sunday run_upSvarta Huset Stockholm
12OmkretzRegionteatern Växjö
14, 17, 18, 20, 21 Här, här och här här och här, här här här och här, här.Svarta Huset Stockholm
22WAY OUT SUN_DAYSvarta Huset Stockholm
26, 27, 28HÄRSvarta Huset Stockholm
29GRUSFESTSvarta Huset Stockholm
Tidigare i september ägdepremiären av SAD solo rumvid festival:display av Koreografiska Konstitutet i Kungliga Operans Rotundan, ochav (im)perfekta koreografier vid koreografifestivalen KROPPSFUNKTION i ccap

lokalen. Därefter följde Bokmässan i Göteborg där ccap presenterade flera nya publikationer, samt den performativa läsningen Ett Här på House of Words, inom ramen av Göteborgs internationella konstbiennal GIBCA och på den konstnärliga plattformen Skogen.Bilden ovan: Foto Madeleine Lindh.

ccap Körsbärsvägen 9 nb
+46 8 54520055
info@ccap.se

• ccap
  • cristina caprioli
  • samtida dans
  • performance
  • telefonplan
  • svarta huset

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på Kulturhuset vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.