Veckans nyhetsbrev från LindeKultur (vecka 14)

Veckans nyhetsbrev från LindeKultur (vecka 14)

Veckans nyhetsbrev från LindeKultur - en fristående nyhets- och informationskanal för kulturlivet i Lindesbergs kommun med två huvuduppgifter: ● Information & Marknadsföring - för att göra kulturlivet i Lindesberg mer känt både i och utanför kommunen; ● Bevaka & Granska - för att uppmärksamma kulturpolitiska frågor på kommunal, regional och nationell nivå av vikt för kulturlivet i Lindesberg.

..................................................................................

Alla nyheter - se nyhetsarkivet >> Nyheter om kulturlivet i Lindesberg (med omnejd) skickas till info@lindekultur.se. Publicering av relevanta nyheter är en kostnadsfri tjänst från redaktionen för LindeKultur.

Rekordartad start på året för Lindesbergs Bio

Med över 3.000 besökare på årets tre första månader så ligger Lindesbergs Bio jämfört med förra året på en ökning på +67 %!!! "Fantastiska siffror så här långt. Givetvis kan vi inte hålla uppe procenten lika mycket framöver. Men året har startat väldigt bra och vi har ett ordentligt försprång på förra årets siffror - tack alla ni som besöker bion!" skriver Lindesbergs Bio. "Den sista resan" har nu gjort många resor, är nu uppe som den näst bästa filmen på över fyra år. De fina siffrorna gör att den höjer mars till bästa biomånaden så här långt i år. Dessutom bidrar den i hög grad till att vi nu ligger över även de mest optimistiska målen. Läs mer om Lindesbergs Bio >>

• Nu 625 underskrifter: Vill Du också skriva under uppropet Rädda biografen i Lindesberg? Klicka här >>

Kultursamtal i Stripa med Tillväxtnämnden