Nu tar vi ett ännu större kliv in i en toppmodern skolbyggnad hösten 2024 och blir en F-9 skola. Vill du vara med?

Lärande Grundskola Vik snart Vira expanderar och blir en F-9 skola hösten 2024

Lärande Grundskola Vik som till hösten 2024 blir Lärande Grundskola Vira utökar och blir en F-9 skola (förskoleklass till årskurs 9). Eleverna får nu möjligheten att ta plats i en toppmodern skolbyggnad med inspirerande lärmiljö, inomhus som utomhus.

Den nya skolan, Lärande Grundskola Vira, som hösten 2024 öppnar upp sina portar för befintliga och nya elever kommer att utökas till att bli en F-9 skola. Skolan bedriver förskoleklass till årskurs 5 idag och kommer att växa successivt från årskurs 6 hösten 2024 och beräknas vara fullt utbyggd år 2027.

– Det är fantastiskt roligt att vi nu kan erbjuda elever i Upplands Väsby en Lärande Grundskola från förskoleklass till nian. Det möjliggör också att eleverna får fortsätta arbeta med Lärandemodellen, vår pedagogiska modell, under hela grundskolan. Det är jag enormt glad för, säger Marina Malmqvist, VD för Lärande Förskolor och Grundskolor i Sverige AB.

Lärandemodellen - vår pedagogiska modell

I skolans värld har det varit normalt att dela upp kunskap i ämnen som splittras i tid och rum. På Lärande Grundskola tänker vi tvärt om. Allt vi gör utgår från ett helhetstänkande med eleven i fokus. Vi arbetar till stor del ämnesintegrerat i uppdrag som utmanar, motiverar och ger eleverna bättre förståelse för sammanhang. Vi vill att elevernas arbete ska skapa värde både för sig själva och för andra i samhället.

– Som rektor är jag stolt och glad över att få öppna Lärande Grundskola Vira i en ny och modern skolbyggnad där Lärandemodellen verkligen får ta plats. Jag ser fram emot att välkomna alla nya som befintliga elever och vårdnadshavare till en toppmodern skola med fantastiska lärmiljöer, säger Sofia Tunell, rektor på Lärande Grundskola Vik.

Informationsmöte för vårdnadshavare den 11 januari

Vi bjuder in till ett informationsmöte för nya och befintliga vårdnadshavare den 11 januari kl. 17.00-18.00. Plats: Lärande Grundskola Vik, Matsalen, Viravägen 4. Här informerar vi om den nya skolan och lokalerna, Lärandemodellen – vår pedagogik och hur vårdnadshavare ansöker om plats. Läs mer om ansökan på vår webbplats.

För media
Välkommen att kontakta oss och boka en personlig visning då vi berättar mer och svarar på dina frågor.

Sofia Tunell, rektor
Lärande Grundskola Vik/Vira
E-post: sofia.tunell@larandegrundskola.se

Marina Malmqvist, VD Lärande Förskola och Grundskola i Sverige AB
E-post: marina.malmqvist@larande.se

Lärande Grundskola. En skola för en ny tid.
Lärande Grundskola har samma uppdrag som alla andra skolor i Sverige, men vi har valt att utveckla vår skola för att ännu tryggare och mer framgångsrikt bidra till elevens personliga och kunskapsmässiga utveckling. Genom aktivt lärande och en pedagogisk modell baserad på helhetstänkande vill vi ge så många barn och ungdomar som möjligt de bästa förutsättningarna att lyckas – under skoltiden och i framtiden. Resultatet? Mer trygghet, mindre stress, större glädje och mer kreativitet. På Lärande Grundskola skapar vi framgång. Tillsammans.