Malin Tufvesson ny generalsekretare på Lärarstiftelsen

Malin Tufvesson ny generalsekretare på Lärarstiftelsen

Lärarstiftelsen har under de senaste åren arbetat för att utveckla verksamheten och för att ökade resurser från stiftelsen ska kunna komma lärare till del. Nu tar vi nästa steg för att utveckla verksamheten och anställer en generalsekreterare.

- Vi är mycket glada att Malin Tufvesson kommer axla rollen som generalsekreterare för Lärarstiftelsen. Malin har en gedigen erfarenhet och kunskap i professionsfrågor, organisatoriska frågor och ett stort nätverk inom sektorn, vilket är precis den mix av kompetens som vi behöver för nästa utvecklingssteg, säger ordförande Eva-Lis Sirén.

- Jag ser fram emot att växla upp Lärarstiftelsens arbete och arbeta för att stiftelsen verkligen gör nytta för landets lärare. Stiftelsens fokus på att stimulera till ny pedagogisk forskning och lärares utveckling är frågeområden är mycket angelägna och som är av stor betydelse för professionen. Jag ser också fram emot att fortsätta den påbörjade utvecklingen med att arbeta tillsammans med olika samarbetspartners som har fokus på lärares utvecklingsmöjligheter, säger Malin Tufvesson.

Malin Tufvesson kommer närmast från en roll som samhällspolitisk chef på Lärarförbundet. Hon har där arbetat med det politiska påverkansarbetet och med organisationspolitiska utvecklingsfrågor. Malin Tufvesson har också varit en av de tjänstemän som arbetat med att skapa det nya fackförbundet Sveriges Lärare. Därtill har Malin Tufvesson tidigare också arbetat mycket med frågor som är kopplade till forskning, högre utbildning och lärares utveckling.