50 myter om hållbarhet granskas i ny bok!

50 myter om hållbarhet granskas i ny bok!

- Vill grönsakerna verkligen bo i plast?

- Ska korken bort från mjölkpaketet innan det slängs?

- Finns det mer plast än fisk i haven?

- Flaskvatten – en klimatbov?

- Kommer malarian till Sverige?

Dessa frågor och fler därtill reder författaren och hållbarhetscoachen Jessica Cederberg Wodmar ut i nya boken 50 myter om hållbarhet (i butik 11 december). Med 28 års erfarenhet av hållbarhetsarbete och -coaching för företag, över 500 föreläsningstillfällen och två tidigare utgivna böcker vill hon få oss att sluta gå omkring med klimatångest utan istället både se nyanser och helhet samt få oss att inse vilken skillnad vi kan göra – och redan gör! – i våra vardagsliv med mer eller mindre enkla grepp. Hållbarhet behöver inte vara så krångligt – och med Jessicas hjälp blir det enkelt!

I 50 myter om hållbarhet visar Jessica på hållbarhetsfrågornas många nyanser och ger raka och tydliga svar om vad som egentligen gäller. Hon berättar om sin övertygelse att vi kan lösa alla hållbarhetsutmaningar med hjälp av kunskap, teknik och empati.

50 myter om hållbarhet ger läsaren verktyg för att leva hållbart på ett enkelt och smart sätt. För som Jessica skriver, hållbarhet handlar verkligen inte om att gå runt och ha ångest. Hon vill istället hjälpa oss att förstå och navigera bland hållbarhetsbegreppen – och att känna hållbarhetsstolthet över det vi bidrar med!

Läs bland annat om följande myter:
Shopping gör skillnad i hållbarhet! – JA
Otvättad frukt – en livsfara! – NEJ
Återvinning – en bluff! – NEJ
Vi måste sluta flyga! – NEJ
Klädd i kemikalier! – JA

Varmt välkommen att kontakta Schyttberg PR för fysiska recensionsexemplar, högupplöst bildmaterial eller liknande – och självklart är Jessica tillgänglig för intervjuer!

Schyttberg PR: jenny@schyttberg.se och 0706-24 30 23