CHICOLAT - En vacker och lustfylld livsstilsbok med goda och enkla chokladrecept och fantastiska bilder att inspireras av!

Sofia Rydemalm blev förälskad i en fransman, flyttade från Stockholm till den lilla franska ön Belle Île och startade en chokladfabrik. I hennes bok Chicolat får vi ta del av hennes omtumlande och unika historia om hur choklad blev en del av hennes liv, bilder från Belle Île och Frankrike och naturligtvis hennes bästa recept! Läsaren serveras också fakta om choklad, choklad & hälsa, passion, dryckestips samt inspirerande personliga texter.

- På Belle iIle har jag haft ett liv – ett riktigt liv med allt som det innebär. Den ön har inte bara gett mig två barn, ett liv med choklad utan även en styrka, ödmjukhet och enormt mycket kärlek som jag alltid bär med mig, säger Sofia Rydemalm.

Sofia jobbar idag med choklad och skapar noga utvald choklad till olika företag under deras eget varumärke (som tex Åhléns, Urban Deli, Pocket Shop, Siggesta Gård). Hon har även ett eget chokladsortiment under varumärket CHICOLAT de Sofia Rydemalm & hennes choklad tillverkas förhand på Belle Ile.

- Sofia Rydemalm drivs modigt fram av sin passion för god choklad och bra böcker – något som jag som förlagschef delar med henne. Chicolat är en perfekt bok för alla som bär på en längtan efter härliga äventyr med nya smaker, säger Alexandra Torstendahl, förlagschef Lava förlag.

Förlag: Lava Förlag
Utgivningsdag: 20 september 2016
Antal sidor: 144
Fotograf: Elena Von kraskowski