Jonas Heimer, ny marknadschef Leksands Sparbank

Jonas Heimer ny marknadschef på Leksands Sparbank

Jonas Heimer har precis tillträtt rollen som marknadschef på Leksands Sparbank. Jonas har under större delen av sitt arbetsliv jobbat med marknadföring och kommunikation på Ericsson i olika marknadschefsroller, både nationellt och internationellt.

Jonas kommer från Falun och flyttar nu hem till Dalarna igen efter 20 år i Stockholm. Under en period var han även ansvarig för Ericssons marknadsavdelning i mellanöstern.

- Jag och familjen ville flytta hem till Dalarna och ett av mina mål var att jobba med något som bidrar till en positiv utveckling i samhället. Det känns helt rätt att komma till Leksands Sparbank. Sparbanken har en jätteviktig roll i samhället där vi verkar för att människor och företag i bygden ska må bra och utvecklas. Det har banken gjort i 150 år och det känns fantastiskt att få vara med på den fortsatta resan, säger Jonas.

Björn Rinstad, vd på Leksands Sparbank kommenterar nyförvärvet så här:
- Jonas har en gedigen kunskap om marknadsföring och kommunikation samtidigt som han är en erfaren ledare, han kommer att vara viktig för att lyfta Leksands Sparbank ännu en nivå. Det är extra roligt att vi kan locka hem en mas tillbaka till Dalarna igen.

Sparbanksidén är att bidra till en positiv utveckling i samhället

Leksands Sparbank bildades 1870 och grunden är densamma nu som då - Leksands Sparbanks yttersta mål är att utveckla bygden genom att finnas nära sina kunder med finansiella tjänster och att återinvestera bankens vinst i bygden. Banken har inga aktieägare utan ägs av folket i Leksand, Rättvik och Gagnef.

Genom "insatser för bygden" kan företag, föreningar, kommuner och privatpersoner söka ekonomiskt stöd för projekt som utvecklar samhället. Senaste året avsattes 5,3 miljoner kronor till insatser för bygden och varje år genomförs ett tiotal projekt med stöd från Leksands Sparbank. Utöver det har Leksands Sparbank ett stort engagemang i bygdens föreningar genom sponsring av ett 60-tal föreningar.

Kontaktpersoner

Jonas Heimer, marknadschef Leksands Sparbank, nås tillsvidare via växeln på 0247 886 00
Björn Rinstad, vd Leksands Sparbank, 070 674 66 37

Oss äger ingen. Leksands Sparbank är en fristående bank utan aktieägare. Vårt mål är att människor och företag i bygden ska må bra och utvecklas. Vår vinst återinvesteras för att bygden ska blomstra. Vi är nämligen ingen vanlig bank.