Corporate Culture Challenge Experience ger 1,5 miljoner skäl att få till rätt rekrytering

Medarbetarna är arbetsgivarens allra främsta tillgång. Detta är en sanning som är svår att svära sig fri ifrån. Felrekryteringar har ökat med 15% de senaste 3 åren enligt Poolias senaste rapport.

Företag med utvecklad stark och sund företagskultur med tydliga värderingar kommer alltid att ligga före sina konkurrenter. Det sänder ut signaler vad företaget står för samt vilka personer man vill attrahera för anställning. Enligt Leventa & CommZone finns det 1,5 miljoner skäl  att få till rätt rekrytering. En rekryterinsgsprocess bör fokusera på att kartlägga personlig värdegrund som kan matcha organisationens värdegrund. Vår unika tjänst CCCE, Corporate Culture Challenge Experience fokuserar på att kartlägga och träna in värderingar och värdegrund i en organisation.

De organisationer som är högpresterande har 65-75% motiverade medarbetare. Motivation tillsammans med kompetens har starkt samband med lönsamhet. Det räcker inte med engagerad och kunnig personal för att nå mästerklass. De behöver även känna till sin fulla potential samt ha ett gemensamt värderingsstyrt mål att sträva mot.

Många företag har idag en ledning som har en utmaning med att kommunicera ut gemensamma mål och visioner till organisationen. De anställda får svårt att fokusera på att styra skutan åt samma håll. Det i sin tur bygger in spänningar och energiläckage i organisationen. Istället för att gemensamt ta tag i utmaningar tenderar individen jobba för sig själva mot egna personliga mål. Det leder ofta till att man slutar sin anställning och hoppar på ett annat jobb. Drivkraften blir då snarare en ekonomisk lönefråga istället för att välja att arbeta med något du verkligen är intresserad av och duktig på.

Leventa och CommZone arbetar på tre av värderingens fyra lager. Vi analyserar individens värderingar, tränar organisationen i att stärka sina värdegrunder och har en ständig omvärldsanalys för att vara uppdaterade i vilka trender som är på ingång och varför de behövs för just ditt företag. CCCE skapar en passion och förståelse för just din roll i organisationen. Ambassadörer föds som agerar värderingsstyrt och en ny era av ledare och följare skapas.

Kontakta kinga.lundblad@leventa.se eller andreas.sander@commzone.se så kommer vi och presenterar hur CCCE kan träna upp just din organisation.

I den fjärde artikeln presenterar vi hur CCCE skapar ett värderingsstyrt ledarskap så håll utkik, den kommer 19 januari.