Anna-Karin Thörne från Circle K lämnar över priset Årets Produkt 2020 till Jesper Weslien på Löfbergs.

​Circle K prisar Löfbergs för årets produkt

Smakupplevelsen i kombination med det genuina hållbarhetsarbetet avgjorde saken. Nu har Circle K utsett Löfbergs Limited Edition-kaffe till Årets Produkt 2020.

- Superkul såklart! Vi har jobbat tätt ihop för att ta fram produkter som passar Circle K:s gäster extra bra, och priset är ett kvitto på att det är ett arbetssätt som ger resultat. Att jobba tillsammans på det här sättet är både bättre och roligare för alla inblandade, säger Jesper Weslien, Key Account Manager på Löfbergs.

Motiveringen från Circle K lyder:

”Vi vill hylla förmågan att kunna addera mycket kärlek och omtanke för både människor och miljö samtidigt som bästa smaken prioriteras. Vi har under året arbetat tätt och ihärdigt tillsammans för att lyfta en redan bra smakupplevelse till ännu högre höjder. Med sina noga utvalda bönor från olika exotiska och avlägsna delar av världen har Löfbergs tillsammans med Circle K säkrat att vi kan erbjuda det godaste kaffet längst väg.”

Sveriges bästa kaffe
Det här är inte första gången som kaffet på Circle K uppmärksammas. En undersökning från Kantar Sifo visade att Circle K har Sveriges bästa kaffe längs vägarna. I undersökningen jämfördes sex aktörer och Circle K fick högsta betyg i alla kategorier, bland annat smak och kaffets helhetsupplevelse.