​Coronaviruset – så agerar Löfbergs

Coronaviruset påverkar både oss och andra i hög grad just nu. Den närmsta tiden kommer att vara utmanande och handlar för vår del om att minimera riskerna för medarbetare, verksamhet, kunder och samhället i stort.

Vi följer strikt de riktlinjer och råd som nationella myndigheter ger. Dessutom vidtar vi följande åtgärder:

• Vi skyddar oss själva och andra genom att vara extra noga med hygien etc.
  • Vi stannar hemma vid minsta symptom på sjukdom.
  • Vi minimerar fysiska möten och ersätter med digitala när det är möjligt.
  • Vi minimerar våra resor.
  • Vi inför extra restriktioner för besökare.

Kundkontakter som normalt
Vår ambition är att ge samma service som normalt, men vi anpassar naturligtvis våra kontakter efter situationen. Det kan handla om att besöka kunder vid andra tider än normalt, eller att mötas digitalt, via telefon och mejl

Leveranser – inga större störningar
För närvarande fungerar alla leveranser till och från Löfbergs som planerat, även om viss import tar några dagar längre tid än vanligt på grund av försiktighetsåtgärder. Vår produktionen fungerar som normalt. Löfbergs följer utveckling och rekommendationer kopplat till coronaviruset, och vidtar nödvändiga och proportionerliga åtgärder. Vi arbetar tätt tillsammans med logistikpartners för att minska risken för störningar i leveranskedjan.

Lars Appelqvist, vd