Food truck med kaffe ut på vägarna igen

Food truck med kaffe ut på vägarna igen

Förra året serverade man 75 000 koppar kaffe runtom i Sverige. I år tar Löfbergs Lila ett nytt grepp när man beger sig ut på vägarna med sitt rullande kafé, food trucken Lila Hy. På företagets facebook-sida kan alla kaffesugna önska sig ett besök av Löfbergs Lila.

Stockholm, Göteborg, Västerås, Kristinehamn, Malmö, Gotland och några orter längs väst- och östkusten. Alla kommer att få besök av Lila Hy. Förutom några planerade stopp kommer man också kunna önska sig besök via sociala medier.

- Är vi i närheten är det stor chans att vi svänger in på guldbröllopet, 40-årskalaset, studentskivan, förenings-, eller veteranbilsmötet. Hela turnén med det rullande kaféet Lila Hy, kan man följa på Facebook, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs Lila.

Fransk brödbil från 1960
En food truck är ett fordon med inbyggt kök eller kafé från vilket det går att servera mat eller dryck direkt till förbipasserande. Löfbergs Lilas food truck heter Lila Hy och är en renoverad gammal Citroën från 1960-talet, en blinkning till Löfbergs Lilas över hundraåriga historia som bland annat startade med import av Citroënbilar.

- För oss är det ett perfekt sätt att möta folk där de är som mest kaffesugna. Men också att testa nya idéer och stärka relationen till nya och trogna kunder, säger Leif Sjöblom.

Leif Sjöblom, marknadschef, Löfbergs Lila, telefon 054-14 01 42

Lila Hy 2012
Några av det inplanerade stoppen är:

16 april Gårdsstädning BRF Majhill, Stockholm
21 april Gårdsstädning BRF Vapensmeden, Stockholm
22 april Namnsdagsfika för alla Glenn, Heden, Göteborg
30 april Chalmers cortégen, Göteborg
8 maj Tolkienlajv, Tumba
19 maj Södertörns radioamatörer, Södertörn
20 maj Magdansfestival, Stockholm
21 maj Mammagruppen Tussilago, Stockholm
22 maj Dopkaffe, Gamla Stan, Stockholm