Anders Thorén, kommunikationschef, och Lena Rodin, marknadschef, gläds åt Löfbergs framgångar på kommunikationsområdet.

Löfbergs vann Nordic PR Awards

Löfbergs prisades stort på Nordic PR Awards 2023. Det familjeägda kafferosteriet fick ta emot huvudpriset Newsroom of the Century på gårdagens gala i Stockholm för mångåriga framgångar på PR-området.

- Fantastiskt kul och hedrande! Det här visar att vi lyckas med vår ambition att vara journalisternas bästa vän. Det handlar om att vara tillgänglig och ge bra service när media kontaktar oss, men också om att tipsa om berättelser och nyheter som är intressanta och relevanta för deras publik, säger Anders Thorén, kommunikationschef på Löfbergs.

- Det här priset delar vi på kommunikations- och marknadsavdelningen med alla våra kollegor; från inköp till sälj. Det är dom som gör att det finns spännande saker att berätta om oss och våra produkter.

Juryns motivering löd:

Med frekventa publiceringar det senaste årtiondet maximerar Löfbergs användningen och den fulla potentialen av sitt nyhetsrum. De visar en djup förståelse och passion för PR med sina engagerande berättelser, välskrivna texter och breda spektrum av ämnen. De lyckas skapa balans i sin kommunikation, från att prata om viktiga initiativ inom hållbarhet, till roliga och engagerande studier inom sin bransch.

Nordic Digital PR Awards delas ut av Mynewsdesk som är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 4 000 varumärken använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera nyheter.

Anders Thorén, kommunikationschef, Löfbergs, tfn. 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Regioner

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi 300 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi omsätter två miljarder kronor och är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även varumärkena Peter Larsen Kaffe och Kobbs.