PM & Vänner väljer Löfbergs Lila

PM & Vänner väljer Löfbergs Lila

Stjärnrestaurangen PM & Vänner i Växjö byter kaffeleverantör. Valet föll på Löfbergs Lila som redan idag levererar kaffe till många av landets stjärnkrogar.

- Vi ser varje måltid som en föreställning där ett bra kaffe bidrar till en praktfull avslutning. Tillsammans med Löfbergs Lila kommer vi nu att utveckla och höja kaffeupplevelsen för våra gäster, så att vårt avslutningsnummer blir ännu bättre, säger Per Bengtsson, krögare på PM & Vänner.

PM & Vänner bildades 1992 och har genom åren vunnit en rad prestigefulla utmärkelser. 2007 prisades man av American Express för bästa serviceupplevelse och 2009 utsågs man till årets bästa affärskrog av Dagens Industri. I White guide blev man årets bästa restaurang 2010 och årets ekokrog 2011.

Även på vinsidan är PM & Vänner en högt rankad aktör. Restaurangens vinlista har vid flera tillfällen utsetts till Sverige bästa och Chefssommelier Andreas Larsson är både Europa- och världsmästare.

Viktig del av måltidsupplevelsen
På Löfbergs Lila märker man att intresset för kaffets betydelse för måltidsupplevelsen växer sig allt starkare.

- Att en av Sveriges mest namnkunniga krögare byter till vårt kaffe är naturligtvis hedrande. Vi tror precis som PM & Vänner att en god kopp kaffe är och blir en allt viktigare del av måltidsupplevelsen, säger Thomas Andersson, försäljningschef på Löfbergs Lila.

- Vi har följt Löfbergs Lilas utveckling noga och beundrar deras kunskap, engagemang och långsiktighet. Dessutom är de totalt ledande när det gäller ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe, vilket stämmer väl överens med våra ambitioner och mål, säger Per Bengtsson.

PM & Vänner omfattar idag förutom restaurang även PM Fest & Konferens, Terrassen och Loft nattklubb samt PM Bröd & Sovel. Ägare är Per Bengtsson, Monica Carlsson, Anders Lauring och Anders Hultman. Företaget är Krav-registrerat och Miljödiplomerat.

Thomas Andersson, försäljningschef, Löfbergs Lila, tfn 054-14 01 73

Löfbergs Lila är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har 280 anställda och omsätter 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Löfbergs Lila grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs Lila äger även te-märket Kobbs. www.lofbergslila.se