Julhälsning

År 2020 som nu går mot sitt slut är ännu ett lyckat år för LBS. Tack vare våra fantastiska medarbetare, underentreprenörer och leverantörer har vi fortsatt att leverera fina projekt till våra kunder. 2020 är också ett år som vi alla kommer komma ihåg som ett mycket speciellt år. Corona och Covid-19 är nya ord för oss alla.

I vindkraftparken Stavro har vi grävt 56 km kabelschakt där vi förlagt 160 km kabel som kommer möjliggöra produktion av 254 MW grön el.

Ställverket i Porjus har vi byggt ihop på plats av tusentals ståldelar och andra komponenter. Ställverket kommer möjliggöra transport av stora mängder elkraft från vattenkraftverket som har en effekt på 480 MW.

I Björnlandshöjden har vi påbörjat ännu ett vindkraftprojekt som kommer ge 167 MW grön el.

Den positiva utvecklingen för LBS har också uppmärksammats vid Sundsvall Business Awards där vi vann utmärkelsen ”Årets till-växtföretag i Västernorrland”.

Till alla våra kunder vill jag rikta att stort tack för det förtroende vi fått.

Jag vill också tacka alla samarbetspartners, underentreprenörer och leverantörer för bra samarbete och alla goda insatser under året.

LBS har i år valt att skänka ett bidrag till Hjärnfonden.

Till sist vill jag önska Dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

// Johan Strömbäck & hela LBS-teamet

• Energi