Lyckos utvecklar nya bostäder i Häljarp i samarbete med HSB Landskrona

Lyckos köper bostadsmark av HSB i Häljarp

Lyckos köper mark för nyproduktion av bostäder av HSB Landskrona i Häljarp, nära Landskrona. På området kommer Lyckos att uppföra både flerbostadshus och radhus, totalt 42 bostäder.

Häljarps Parkstad ligger naturskönt i en uppvuxen miljö med närhet till Häljarps skola och pågatågstation, kringliggande golfbanor och hästgårdar. Regionens större städer finns också inom räckhåll genom goda kommunikationer.

- Det känns mycket bra att vi har hittat fram i en gemensam affär med HSB Landskrona. Båda parter ser samma behov i Häljarp, att det behövs väldesignade bostäder för människor med vanliga inkomster. Jag tycker att vi har lyckats riktigt bra. Det blir en väldigt fin nyproduktion med Svanenmärkta bostäder på ett mycket attraktivt läge, säger Anders Larsson, vd på Lyckos.

- Vi har arbetat med utformningen av Häljarps Parkstad under flera år, så det är glädjande att vi nu har kommit ett steg vidare genom markaffären, säger Anders Olsson, förvaltningschef på HSB Landskrona. Nu ser vi fram emot säljstarten nästa år då HSBs bosparande medlemmar har chans till förtur.

Häljarps Parkstad kommer att bestå av två flerbostadshus i två våningar med totalt 24 lägenheter på 1-4 rum och kök samt 18 radhus i två våningar på 118 kvadratmeter. Radhusen har en flexibel ovanvåning så att kunderna kan välja mellan 2, 3 eller 4 sovrum.

- Radhuset Kvadraten är vårt mest populära radhus. Kunderna uppskattar att det är så välplanerat, det ger en härlig känsla av rymd och ljus, säger Anders Larsson.

Lyckos lanserar en helt ny produkt i Häljarp: ett flerbostadshus i två våningar med hög kvalitet till en rimlig boendekostnad.

- Alla lägenheterna får golvvärme. Det innebär att vi slipper vägghängda element, så lägenheterna kommer att upplevas lite större och möblerbarheten kommer att öka, säger Anders Larsson. Vi tillför på det här sättet en väldigt stor kvalitet till en boendeform som normalt inte brukar ha tillgång till golvvärme.

450 personer har anmält intresse för en ny bostad i Häljarps Parkstad, och försäljningen beräknas kunna starta under första kvartalet 2021. Bostäderna kommer att upplåtas som bostadsrätter och en HSB bostadsrättsförening är redan bildad.

För ytterligare information, se lyckos.se eller kontakta:

Anders Larsson, vd Lyckos AB, 010-470 74 19

Anders Olsson, AO chef förvaltning HSB Landskrona, 0418-49 99 14