Lyckos nya bostadstyp, ett flerbostadshus i två plan, kommer att byggas i Häljarp utanför Landskrona.

Lyckos fortsätter utveckla nya bostäder i Landskrona

Lyckos fortsätter samarbetet med HSB i Häljarp utanför Landskrona, och har nu utvecklat två nya flerbostadshus i två våningar, med totalt 24 bostadsrätter. Lägenheterna blir 1-4 rum och kök stora, från 32-77,5 kvadratmeter. Samtliga får antingen uteplats eller en rymlig balkong.

- Vi har i tätt samarbete med Wingårdhs arkitekter och Arkitektlaget utvecklat en helt ny produkt under året, ett flerbostadshus som byggs med trästomme i två våningar, och med detaljer som skapar fin träkänsla. Den fungerar utmärkt som en solitär byggnad, men vi ser också att den kommer att fungera väldigt bra i en mix med Lyckos övriga bostadsprodukter; både punkthuset och de båda radhustyperna, säger Anders Larsson, vd på Lyckos.

I Lyckos nybyggnadsprojekt anpassas respektive bostadstyp till de lokala förutsättningarna, och i Häljarp kommer husen att förses med tegelfasader, i likhet med radhusen som såldes tidigare i år.

- Den lokala anpassningen rör både bostäderna och utformningen av bostadsområdena. Genom att kombinera radhus och flerbostadshus med mindre lägenheter får vi en större variation vilket bidrar till högre social hållbarhet.

Brf Kaptenen kommer att ligga naturskönt i en uppvuxen miljö med närhet till Häljarps skola och en pågatågstation, med kringliggande golfbanor och hästgårdar. Regionens större städer finns också inom räckhåll genom goda kommunikationer.