Lyckos startar försäljningen av 18 radhus i Häljarp utanför Landskrona

Nu startar försäljningen av Lyckos radhus i Häljarp

Fredagen den 5 februari startar Lyckos försäljningen av 18 nya radhus i Häljarps Parkstad. Byggtiden är ca 14 månader lång och inflyttning sker under vintern/våren 2022. Bostäderna blir ett bra tillskott till Landskrona kommun som har stor efterfrågan på nya bostäder.

- Vi har under det senaste året märkt att intresset för att flytta till orter utanför de större städerna ökat kraftigt, och Häljarp ses som en mycket attraktiv bostadsort, säger Anders Larsson, vd på Lyckos. Jag tror därför att försäljningen kommer att gå relativt fort. I en senare etapp kommer vi också att uppföra 24 lägenheter i flerbostadshus i Häljarp.

Radhusen har 5 rum fördelade på två plan och är på 118 kvadratmeter. De upplåts som bostadsrätter med insatser från 2 395 000 kr och en månadsavgift på 5 949 kr.

- Sen pandemin kom har vi tillbringat mer tid i våra hem, så jag tror att många har funderat och reflekterat mer över sitt boende. Det har lett till att många nu söker bostadsområden som ger mer livskvalitet i vardagen, säger Anders Larsson. En del vill bo lite större för att de saknar en avskild hemarbetsplats, andra vill ha mer plats för barnens lekar och många behöver ett extra sovrum. I Häljarp kan vi tillfredsställa dessa kundbehov genom väldesignade planlösningar med bland annat flexibla ovanvåningar i våra radhus.

Häljarps Parkstad ligger naturskönt i en uppvuxen miljö med närhet till Häljarps skola och en pågatågstation, med kringliggande golfbanor och hästgårdar. Regionens större städer finns också inom räckhåll genom goda kommunikationer.

- Trädgårdarna vetter mot ett grönområde intill Saxtorpsskogen, och vi skapar en ekologisk landskapsplantering med en egen liten sjö i bostadsområdet. Vi tror att kombinationen av ett boende för människor med vanliga inkomster, en lugn och trygg miljö och väldigt fina kommunikationsmöjligheter kommer att attrahera många, säger Anders Larsson.