Lyckos bjuder in intressenter till Brf Åkerbäret i Snurrom, Kalmar, på en förturskväll.

Lyckos startar försäljningen av radhus i Snurrom, Kalmar

Tisdagen den 8 februari startar försäljningen av Lyckos radhus i Kalmars nya utvecklingsområde Snurrom. Alla som anmäler intresse på hemsidan ges möjlighet att vara med på Lyckos förturskväll. Byggstart är planerad till hösten 2022, och inflyttningen beräknas starta våren 2023.

Lyckos utvecklar väldesignade bostäder för människor med vanliga inkomster. I Snurrom kommer Lyckos att bygga 33 radhus i två plan; 26 stycken på 118 kvadratmeter och 7 stycken på 110 kvadratmeter. Båda radhustyperna är ljusa och rymliga med öppen planlösning mellan kök och vardagsrum i bottenplan och en privat uteplats i trädgården. Ovanvåningarna i det större radhus är flexibla med tre alternativt fyra sovrum.

Bostäderna byggs som bostadsrätter. Priserna kommer preliminärt starta på 2 495 000 kr och uppåt, med en månadsavgift om 5 949 kr till bostadsrättsföreningen.

- Våra kunder gör ett medvetet hållbart val när de väljer en Lyckosbostad, eftersom bostäderna är Svanenmärkta. Det innebär bland annat att bara godkända, miljövänliga material tillåts. Dessutom är husen energieffektiva, vilket sänker kostnaderna och är bra för miljön. På köpet får de ett skönare inomhusklimat, säger Anders Larsson, vd på Lyckos.

Radhusen blir de första nybyggda radhusen i Snurrom, och de kommer att byggas intill det stora natur- och rekreaktionsområden och de båda 18-hålsbanorna vid Kalmar Golfklubb.

- I Snurrom får de boende både och. Både lugnt och naturnära, och samtidigt nära till allt man behöver i vardagen. Mest spektakulärt blir det nya badhuset med tillhörande gym, spa och restaurang. Utöver det planerar kommunen också för en ny grundskola, ett nytt torg och nya lek- och mötesplatser. Det blir också mer kollektivtrafik med en ny busslinje, säger Anders Larsson.

Om Lyckos förturskväll

Lyckos förturskväll för anmälda intressenter genomförs den 8 februari kl 18 på Calmar Stadshotell. Då presenteras tomten med Lyckos aktuella projekt och bostadskoncept, med förhandsinformation och möjlighet att göra bokningsanmälan före den officiella lanseringen som planeras till den 1 mars. Förutom Lyckos så är Svensk Fastighetsförmedning också på plats.

- Det känns spännande att i samband med Lyckos få presentera våra tjänster, som ett stöd för de som behöver sälja sin nuvarande bostad på vägen, säger Petter Hellström, försäljnings- och nyproduktionschef på Svensk Fastighetsförmedling Sydost.