Del 1: Hur Easy Telefoni använder Easy Teams

Del 1: Hur Easy Telefoni använder Easy Teams

Det här är del 1 av 2 i en serie om hur Easy Telefoni använder Easy Teams.

Det är få förunnat att jobba på ett bolag som utvecklar en applikation, speciellt en som används kontinuerligt under hela dagen och en som har en drös av användningsområden.

För att fira min ”få förunnad-het” tänkte jag dela med mig av hur vi som utvecklat Easy Teams dagligen använder appen.

Min förhoppning är du ska lära dig något nytt och förhoppningsvis inspireras!

Spana in hur vi maximerar användandet av Easy Teams.

Hur vi använder Easy Teams

Jag har försökt välja de funktionerna jag använder mest och eller har mest glädje av. Men tro mig, det var svårt att välja vad som skulle få plats på listan. Med det sagt, här kommer den!

Fördefinierade roller

En otroligt underskattad del i Easy Teams, även av mig, är fördefinierade roller. Det är nästan löjligt hur enkelt det är att skapa en ny användare när man jobbar med fördefinierade roller.

Så här fungerar det

1. Du skapar en ny roll och ger den ett namn, till exempel Support first line.
  2. Därefter väljer du vilka team, chattkanaler och rättigheter rollen ska få.
  3. När du nu skapar en användare väljer du bara rollen Support first line och vips så har du skapat en användare som har tillgång till allt – helt automagiskt.

Strukturerade chattar och trådar

Det finns två typer av människor, de som chattar i trådar och de som inte gör det. Var inte den sistnämnda, snälla!

I en chatt kan det pågå flera diskussioner simultant, där du kanske deltar i två. Därför är det viktigt att du håller dina meddelanden i rätt tråd, så att din kollega som är sen på bollen kan läsa i kapp asynkront.

Ni som känner mig vet att jag är en vän av ordning och reda, därför vill jag slå ett slag för att styra upp era team och tillhörande chattkanaler och såklart att använda trådar. Så här ser det ut hos vår support:

• #General
  • #First line
  • #Second line

Gästanvändare & synkade kanaler

En annan tidlös klassiker är gäster och synkade slack-kanaler, det ger mig möjlighet att genomföra bra projekt oavsett om det är externa parter inblandande. Det enda jag gör är att bjuda in personerna som gäster i vår Easy Teams och vips så kan de chatta med oss precis som om de vore en vanlig användare.

Jag kan dessutom välja att synka en kanal mot Slacks dito om det är så att leverantören eller personerna är Slack-fans.

Ad-hoc-konferenser

Dröm-funktion om man snabbt behöver bjuda in till en konferens! Även om jag personligen gillar uppstyrda möten med en tydlig agenda krävs det ibland att det går undan och då finns det inget bättre än ad-hoc-konferenser i Easy Teams.

Pang, boom, tjoff så har du en konferens i en kanal som alla kan hoppa in i.

Lite som Sickan säger i Jönsson-ligan ”Snabba ryck Harry!”

Enkel telefoni med TTS

Något jag ofta tar för givet är telefoni-delen i Easy Teams. Lite konstigt för det är ju faktiskt grunden i hela vår tjänst.

Men det kanske inte är så konstigt eftersom det bland annat är så enkelt att öppna, stänga och sätta upp nya svarsgrupper direkt i mobilen. Jag kan dessutom skapa en ny ljudfil med vår fräsiga text-to-speech-funktion bara så där.

Jag har dessutom full kontroll på våra svarsgrupper och kan enkelt gå in och se hur vi presterar i de olika grupperna.

Docka

Jag dockar allt, en av mina absoluta favoritfunktioner. Det gör att jag enkelt kan ha chattar dockade samtidigt som jag sitter i ett videomöte eller övervakar svarsgrupper i realtid.

Magiskt!!!

Survey

Undersökningar är underskattat. Fler borde genomföra mer (vi inkluderade). Senast jag gjorde det var för att samla in information till vårt julbord och innan dess var det för att anonymt samla in feedback om hur vi ska bli en bättre hybrid arbetsplats.

I Easy Teams är det enkelt att skapa undersökningar och det passar alltifrån NPS-mätningar, djupgående kundundersökningar till julbordsplanering.

Dela samtal och inspelningar

Okej, sist men inte minst. Den digitala post it-lappen är helt fantastiskt. Det sparar tid och minimerar misstag när jag enkelt kan dela ett samtal till en kollega då all information följer med i samtalsloggen jag delar.

Har ni även samtalsinspelning kan du välja att inkludera inspelningen när du delar loggen.

Mer kommer…

Så där. Det var (några) av mina favoritfunktioner som jag uppskattar lite extra.

I del 2 av det här inlägget som släpps nästa vecka kommer jag gå in lite mer på djupet och prata om hur vi använder Easy Teams i projekt, för att stärka vårt samarbete, internkommunikation och mycket mer, tro mig – det är inget du vill missa!

Burhan Kesapli

Presskontakt CMO 010-2096504