Lynes Technologies ingår avtal med storsatsande Trecom

Lynes Technologies ingår avtal med storsatsande Trecom

Lynes Technologies ingår nytt samarbetsavtal med storsatsande Trecom. Bolaget, som utgår från Jönköping och Göteborg, öppnar även möjligheten för egna återförsäljare med nya tjänsten: only

Före detta RingUp-medlemmarna Trecom har stora planer när de lanserar sin egen tjänst via lynes. Only som tjänsten heter kommer initialt säljas av Trecom men de har redan börjat föra dialoger med fler aktörer som är intresserade av att bli återförsäljare av only.

Valet föll på lynes när självservicen, skalbarheten och flexibiliteten stod högst upp på prioriteringslistan.

- För oss med mångårig erfarenhet av branschen där vi har sålt, testat och utvärderat de flesta aktörerna på den svenska marknaden kokades beslutet ned i Lynes Technologies wholesale-erbjudande. Dels för skalbarheten, flexibiliteten och möjligheten till självservice. Men också för tempot, visionen och drivet de har. På kort tid har de positionerat sig med en stabil plattform som ständigt förbättras säger Edvin Dzajic, Partner på Trecom.

Edvin Dzajic, Partner Trecom

För lynes wholesale-satsning blir only den femte tjänsten att lanseras sedan starten och de ser samma engagemang hos Trecom som de själv bär med sig från tiden som återförsäljare.

- Vi har själva varit återförsäljare av andras tjänster och vi är därför alltid extra stolta när vi är med på resan från andra sidan, som nu tillsammans med gänget på Trecom. Det här är ingen ny bekantskap, vi har jobbat ihop tidigare och för oss personifierar Trecom god service och kunskap om branschen säger Alexander Westlund, CEO på Lynes Technologies.

Alexander Westlund, CEO Lynes Technologies Sweden AB

Only är i gång och kunderna har redan börjat använda plattformen som släpptes i smyg lagom till sommaren.

- Vi valde att gå live redan innan sommaren för att vara redo för hösten. Lanseringen var smidig och tillsammans med lynes hade vi hela tiden koll på de viktiga milstolparna i projektet. Nu när de första användarna är live slås de av användarvänligheten och funktionaliteten i appen, avslutar Edvin.

Om Lynes Technologies

Lynes Technologies levererar framtidens kommunikation i deras UCaaS-plattform, med egna utvecklare har bolaget på två år gjort ett kraftigt avtryck på den svenska marknaden.

Plattformen som utvecklas i Norrköping inkluderar företagstelefoni, chatt, video, samarbete, integrationer, undersökningar och mer därtill. Lynes står för tekniken som säljs under whitelabel och via ett nätverk av återförsäljare.

Läs mer om Lynes Technologies här.

Om Trecom

Kundens önskan och behov är vår mission och inspiration. Vår vision är att bli en helhetsleverantör där du som kund bara behöver vända dig till oss med frågor och funderingar som ni har. Vi vill att ni ska kunna fokusera på det som är kärnan i er verksamhet och lämna över resten till oss.

Läs mer om Trecom och only här.