Vinnare av Årets Mäklarprofil 2013

Under fredagen samlade Mäklarsamfundet branschen på Stockholm Waterfront för årets mäklarhappening, det vill säga Mäklarmässan 2013, en dag full av inspiration, möten och utbildning.
I samband med Mäklarmässan korades Olga Munoz till Årets Mäklarprofil 2013. Priset delas ut till någon som är en bra förebild för branschen och som jobbar i linje med Mäklarsamfundets värderingar.

Juryns motivering är att Olga Munoz på ett förtjänstfullt sätt lyckas kombinera synen på mäklaryrket som en servicetjänst och en affärsverksamhet. På sin fritid arbetar hon ideellt med att hjälpa människor, och den attityden har hon tagit med sig i yrket, utan att någonsin låta det gå ut över affären. Olga har mycket energi, brinner för sitt yrke och för den kunskap som tjänsten innebär och ger alltid sitt yttersta för både köpare och säljare. Hon är därför uppskattad i alla läger: kunder, kolleger och konkurrenter. Sammantaget gör detta henne till en god förebild som stärker förtroendet för hela kåren.

–  Vi gratulerar årets pristagare Olga Munoz! Det är tredje gången priset delas ut och vi tycker att priset är ett bra sätt att lyfta fram Mäklarsamfundets värderingar, etiska regler och målsättningar. Det är en tillgång för hela branschen att priset finns, säger Ingrid Eiken, VD för Mäklarsamfundet.

Fakta om priset
Årets Mäklarprofil instiftades för två år sedan och har redan börjat etablera sig som ett hederspris i branschen. Priset går till en person som är en förebild för mäklarbranschen och som har stärkt förtroendet för kåren. Vinnaren står inte för den bästa försäljningen under året utan hon eller han har snarare gjort något särskilt som är bra för alla i branschen.

Priset är personligt och delas endast ut för personliga insatser. Marknadsföring av annat än personen och den personliga insatsen, av nominerad och vinnare får inte förekomma. All sammanblandning eller profilering av personliga insatser tillsammans med varumärke och/eller bolagsnamn leder till diskvalificering. Vid missbruk fråntas segraren priset.

Se mer om priset på Mäklarsamfundets hemsida: www.maklarsamfundet.se

För ytterligare information kontakta:

Ingrid Eiken, VD Mäklarsamfundet, 070- 669 34 34.
Caroline Berg, Presskontakt Mäklarsamfundet, 072-373 66 58.