​Vinnaren av Årets Mäklarprofil 2015 utsedd

​Vinnaren av Årets Mäklarprofil 2015 utsedd

Fastighetsmäklaren och franchisetagaren Isak George, verksam i Göteborg, korades under Mäklarmässans galamiddag på fredagen till Årets Mäklarprofil 2015. Priset delas årligen ut till en person som är en bra förebild för branschen och som arbetar i linje med Mäklarsamfundets värderingar.

”Isak George har konsekvent och uthålligt visat att glädje, hjärta och affärsfokus går hand i hand, hans arbete uppskattas av såväl kunder som medarbetare och studenter. Att se till människors bästa kan kombineras med starkt affärsfokus – Isak George är aktiv både på högskolorna och inom mäklarföretaget med ett starkt driv för att ständigt utveckla mäklartjänsten. Han är därför en god förebild som stärker förtroendet för hela mäklarkåren”, skriver juryn för Årets Mäklarprofil i sin motivering.

– Vi gratulerar Isak George! Årets Mäklarprofil är en utmärkelse med tyngd och i botten ett allvarligt anslag, den lyfter fram Mäklarsamfundets värderingar, etiska regler och målsättningar. Det är en tillgång för hela branschen att priset finns, säger Ingrid Eiken, VD, Mäklarsamfundet.

Fakta om priset

Priset Årets Mäklarprofil har etablerat sig som ett hederspris i branschen, och delas i år ut för femte gången. Priset går till en person som är en förebild för mäklarbranschen och som har stärkt förtroendet för kåren. Priset är personligt och delas endast ut för personliga insatser.

Juryn för Årets Mäklarprofil består av Krister Insulander, Senior Advisor, Publik, Mats Lövgren, Högskolan i Gävle, Elisabeth Fogelström, HR chef Svensk Fastighetsförmedling, Niclas Spång, fastighetsmäklare/ordförande Svenska Mäklarhuset och Titti Öhrn, kundombudsman, Mäklarsamfundet.

Läs en längre intervju med Isak George på Mäklarsamfundets hemsida: www.maklarsamfundet.se.

För ytterligare information kontakta:

Josefine Uppling, analys- och kommunikationschef, Mäklarsamfundet, 0700 50 80 76. Caroline Berg, presskontakt, Mäklarsamfundet, 0723 73 66 58.