Alla spelare har rätt till en säker spelupplevelse – Miljonlotteriet uppgraderar till Playscan 4

De senaste funktionerna i Playscan finns nu tillgängliga på miljonlotteriet.se Uppgraderingen innebär att vi kan erbjuda våra kunder utökad information om deras spelbeteende.

– Verktyget är viktigt inte bara för spelare, men även för oss som operatör. Det hjälper oss att förstå och utvärdera effekterna av vårt övergripande spelansvar, säger Ludwig Alholt, vd på Miljonlotteriet.

– Vad jag verkligen gillar med den senaste versionen av Playscan är att spelaren får mer information nu.

Varje vecka analyserar Playscan spelvanorna på 4,5 miljoner spelare – runt om i världen. Och spelarna är positiva till verktyget: de reflekterar över sina spelvanor, besvarar självtester och tycker att det är bra att verktyget varnar om deras spelbeteende skulle förändras till att bli mer riskfyllt.

Miljonlotteriet använder Playscan sedan 2011.

Här kan du läsa Playscans pressrelease

Om Playscan
Med verktyget Playscan får spelaren koll på sitt spelande. Verktyget mäter eventuella risker i spelbeteendet och varnar spelaren om denne skulle spela på ett sätt som kan leda till problem. Spelaren får då också tips på hur man håller sitt spelande på en lagom nivå. Playscan AB vill förändra beteenden hos spelare och aktörer inom den globala spelbranschen för att minska spelproblem med visionen om en socialt hållbar spelbransch där spelarens väl alltid kommer i första hand. Playscan AB är ledande inom teknikutveckling på spelansvarsområdet. Vi säljer analys och kommunikationsverktyg samt konsulttjänster riktade mot spelansvar. Vi stödjer även forskning samt utbildar och kommunicerar brett om spelansvar och spelproblem.

Kontakt Playscan:
Caroline Noord
Strategic Key Account Manager
Tel: +46 (0)705 428472
Email: caroline.noord@playscan.com

Kontakt Miljonlotteriet:
Åsa Fredriksson
Tel: +46 (0)704-192843

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att vara bäst på att förverkliga små och stora drömmar. Miljonlotteriets ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 1,5 miljarder kronor. 2013 omsatte Miljonlotteriet ca 600 miljoner kronor. www.miljonlotteriet.se