Sommarjobbarna håller bland annat i utomhusaktiviteter för Mimers yngre hyresgäster.

Femtio extra sommarjobb hos Mimer

I sommar får fler än dubbelt så många ungdomar sommarjobb hos Mimer. Genom Västerås stads 500 betalda praktikplatser får hela 80 ungdomar jobba i Mimers områden.

Mimer har tidigare arrangerat Summerworks för 30 ungdomar som bor i Mimers områden. I år erbjuder Mimer sommarjobb via Västerås stad vilket gör att totalt 80 unga får möjlighet till betald sommarlovspraktik på bostadsbolaget. Ungdomar i åldrarna 13–16 år kan söka platserna via Västerås stads hemsida.

Mimer erbjuder en varierad jobbperiod där fokus ligger på utomhusaktiviteter för Mimers framförallt yngre hyresgäster. Även enklare fastighetsskötsel ingår, till exempel att rensa rabatter och hålla rent i miljöbodar och trapphus.

- Det är jätteroligt att vi får möjligheten att kunna ta in fler ungdomar. Ett sommarjobb är kanske den första kontakten med ett framtida arbetsliv och en möjlighet att knyta värdefulla kontakter. Vi tror också att ungdomarna får lära sig det värdefulla i att ta hand om sin stad och stadsdelarna, säger Mimers stadsdelsutvecklare Annika Persson.

Ansökan öppnar måndag 19 februari och sista ansökningsdag är söndag 17 mars. Västerås stad fördelar ut de betalda praktikplatserna bland de sökande.

Läs mer och ansök på Sommarjobb för dig i grundskolan, 13-16 år - Västerås (vasteras.se)